  • Data: 2021-01-04 15:32:39
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .01.2021 o 15:21 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Jeśli dla Ciebie nie ma znaczenia ekonomicznego (w dziedzinie czasu)
    > czy grzejesz 100ll czy 10l by uzyskać ta samą temp. to nie ma o czym
    > gadać, dla mnie EOT.

    ja o ogrzewaniu a Ty nadal o gotowaniu zupy.
    Ja niczego nie twierdzę, zaznajamiam Cię z faktami.
    Co to za pojęcie "dziedzina czasu" przy rachunku ekonomicznym ogrzewania?
    Celem ogrzewania jest utrzymanie zadanej temp w pomieszczeniu w określonym
    przedziale czasowym.
    np. 23 st w godzinach 6-23 co wymaga dostarczenia 100kW/h energii.
    Gdzie tu się wpasowuje Twoja "dziedzina czasu"?

    Cały czas piszę o ogrzewaniu domu/mieszkania - podaj jakiś jeden jedyny
    przykład w którym to co tu piszesz się sprawdza. Może być
    kumpel/szwagier/znajomy, który wymienił rurki na cieńsze i ma taniej.
    Znasz takiego?

    Podałem linka do pisma branżowego - odniesiesz się do tego?
    dla przypomnienia, napisałem:

    "Mniejsza ilość uruchomień i dłuższe cykle pracy palnika to wyższa
    sprawność urządzenia,"

    źródło: https://kotly.pl/rzeczywista-sprawnosc-kotla-gazoweg
    o/

    TG