    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie małego domku
    Date: Tue, 10 Mar 2015 16:46:26 +0100

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > No też zakładałem kocioł gazowy, zwłaszcza, że mam całą papierologię
    > zrobioną pod dociągnięcie odnogi gazu do tego domku. Jedynie trzeba
    > wykonać.
    > Tylko w tym układzie jaki kocioł do tego? Bo to jednak bardzo mały metraż
    > jest. I głownie o to pytałem właśnie.
    > A z drugiej strony pewnie i tak rozbije się trochę o kwestię CWU.

    Dokładnie - to CWU decyduje o wymaganej mocy kotła, bo na potrzeby
    ogrzewania nawet sporego domu wystarcza 4-8 kW. U Ciebie to będzie na oko
    gdzieś 1-2 kW zapotrzebowania na moc w czasie morzu. Przy 0 połowa tej
    wartości.

    Jak weźmiesz przeciętny kocioł o mocy maksymalnej 20-24 kW i modulacji od
    10kW to szybko go wykończysz bo przy tak małym domku i 10kW kocioł będzie
    pracował w cyklach dosłownie kilkuminutowych. Momentalnie będzie zagrzewał
    wodę w obiegu i się wyłączał na pół godziny. Taka praca nie jest ani
    "zdrowa" dla kotła ani ekonomiczna (zapalenie płomienia jest "najdroższe").

    Dlatego w Twoim przypadku byłoby to wskazane by kocioł miał sporo mniejszą
    moc no i wtedy trzeba by dać jakiś zasobnik.

    Nie wiem, czy w efekcie bardziej ekonomicznie by nie wyszło by zrobić tam
    bufor który być raz na jakiś czas grzał ze swojego głównego kotła. Zrobienie
    ocieplonej "magistrali" to nie problem pozostaje jedynie kwestia rozliczeń,
    ale do tego są gotowe zestawy używane przy rozliczaniu ciepła w nowych
    mieszkaniach: przepływomierz i dwa termometry.

    Pozdrawiam
    Ergie