  • Data: 2013-09-30 09:27:16
    Temat: Re: Okna akustyczne
    Od: scruffty <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 29 Sep 2013 14:14:55 +0200, Piotr napisał(a):

    Witam,

    > Mieszkam przy ruchliwej ulicy we Wrocławiu. Halasu i tak zupelnie sie
    > nie da wyciszyc, wiec po prostu szukam maksymalnego mozliwego wyciszenia
    > przy tych warunkach.

    Pewnie niewiele Ci to pomoże, ale kiedyś oglądałem program o firmie, która
    specjalizowała się właśnie w budowaniu wkładów do okien i w zależności od
    warunków dobierali różne materiały i przekroje. Do wygłuszania mieli taki
    patent, że między taflami szkła wstawiali napiętą folię i odciągali gaz z
    przestrzeni między taflami szkła, czyli ta folia była taką trzecią szybą
    zawieszoną w próżni.

    Potem puszczali w pomieszczeniu głośno muzykę i mierzyli natężenie dźwięku
    ze zwykłymi oknami i tym ich wynalazkiem i różnica była ogromna. Niestety
    nie pamiętam nazwy programu w jakim to było (program na Discovery o gościu
    co testował różne rzeczy związane z budownictwem, rozbijał dachówki,
    testował kible, może ktoś pamięta tytuł).

    --
    scruffty