    Date: Fri, 21 Feb 2014 00:11:50 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ościeżnice drzwi antywłamaniowych - cienka blacha?
    <2...@g...com>

    W dniu 2014-02-20 21:17, k...@g...com pisze:

    > Czasami wystarczy najtańszy i trochę pomyślunku. Mam najtańsze zamki i się okazało
    że łatwiej było złodziejowi drzwi wyrwać, co też mu niewiele dało. W zamku mam
    przymocowany mały magnes. Wytrychem nie da się go otworzyć bo wytrychy nie mają
    prowadzenia takiego jak klucz i wytrych jest przyciągany przez magnes co całkowicie
    uniemożliwia jakiekolwiek manipulacje nim w zamku. Każdy zamek jaki jest w sprzedaży
    jest rozpracowany przez złodziei. Ale jak tylko w nim będzie coś nietypowego to nie
    dają rady.

    Ale takie zabawy to można robić w zamkach sprzed 40 lat, które i tak
    można byle gwoździem otworzyć.
    W przypadku wkładek patentowych złodzieje nie pird....ą się z
    otwieraniem takich wkładek wytrychami tylko je po prostu wyłamują.
    Najsłabszym miejscem tych wkładek jest miejsce, gdzie jest gwint dla
    śruby mocującej wkładkę w zamku. Złodziej zakłada na wystającą wkładkę z
    szyldu specjalny klucz lub nawet zwykłą żabkę i po kilku ruchach wkładka
    się łamie w tym właśnie miejscu, a po złamaniu wkładki wyciąga jej
    połówkę po czym kawałkiem zakrzywionego drutu przesuwa rygle zamka.
    Wkładka po złamaniu wygląda tak:
    http://img209.imageshack.us/img209/4718/wkladki.jpg
    Wkładki atestowane są tak konstruowane, aby po złamaniu nie dało się
    rozdzielić obydwu połówek wkładki. Niestety najtańsze takie wkładki to
    wydatek ok. 200zł za wkładkę.
    Wkładka musi być tak dobrana, aby nie wystawała z szyldu, a sam szyld
    musi być masywny, stalowy z gwintowanymi tulejkami, przyspawanymi do
    szyldu, które umożliwiają skręcenie obydwu szyldów śrubami od środka.
    Wszelkie szyldy przykręcane wkrętami do drzwi lub szyldy z odlewu
    duraluminiowego to sobie można zastosować w drzwiach wewnętrznych.
    Niestety porządny szyld antywłamaniowy to wydatek minimum 200zł.
    Za 400zł to niektórzy kupują kompletne drzwi "antywłamaniowe" i
    wyobrażają sobie, że są bezpieczni:)

    Jeżeli chodzi o ochronę domu to należy stosować podstawową zasadę: "to
    ja decyduję, gdzie włamuje się złodziej i w jaki sposób oraz ile mnie
    będzie kosztować jego wizyta".
    Z reguły nawet gówniarze wiedzą które drzwi najłatwiej jest sforsować i
    w jaki sposób, aby się nie narobić.
    Dlatego też wystarczy zamontować np. do kotłowni najtańsze drzwi z
    marketu za 200-300zł, aby tam skierować atak i zachęcić złodzieja do
    sforsowania tych właśnie drzwi, oszczędzając kosztów z wymianą drogich
    szyb drzwi tarasowych czy też wymiany/naprawy drzwi głównych. Otwarcie
    takich drzwi powinno uruchomić tzw. cichy alarm, czyli powiadomić firmę
    ochroniarską o włamaniu bez uruchamiania "wyjców".
    Dopiero wewnątrz pomiędzy kotłownią, a częścią mieszkalną warto
    zamontować solidniejsze drzwi lub kratę, które dadzą czas grupie
    interwencyjnej na dojazd i złapanie złodziei na gorącym uczynku. W
    kotłowni i tak złodzieje nie mają zbytnio co ukraść. Kotła czy też
    zasobnika ciepłej wody nie wyniosą, a na demontaż instalacji nie mają
    czasu. Dla złodzieja najlepszy łup to ten, który da się schować do
    kieszeni lub zabrać pod pachą. Czyli pieniądze i biżuteria oraz drobne,
    cenne przedmioty. Obecnie to już nawet rzadko kiedy kradną sprzęt RTV, a
    nawet komputery.
    Należy też pamiętać, że najsłabszym miejscem w każdym domu są: drzwi
    garażowe oraz drzwi tarasowe i tędy odbywa się najwięcej włamań.
    Następnie okienka piwniczne.
    Ze ścianami raczej nikt się nie mocuje, bo wycięcie otworu nawet w
    płycie OSB zajmuje trochę czasu i wymaga użycia hałaśliwych narzędzi.
    Na koniec jeszcze najważniejsza uwaga: nie istnieją zabezpieczenia,
    których nie da się sforsować. Kolejne stopnie zabezpieczeń maja na celu
    tylko i wyłącznie utrudnienie włamania i wydłużenie czasu na
    sforsowanie. Ktoś, komu się wydaje, że zainstalował drzwi
    antywłamaniowe, których nie da się sforsować jest w wielkim błędzie.