  • Data: 2012-06-05 08:45:10
    Temat: Re: Oświetlenie: oczywiście 3x1,5...
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-28 14:13, Adam pisze:

    > Widac jak czesto i w jakim zakresie z kuchni korzystasz! :D

    Normalna 5-osobowa rodzina co się żywi w domu a nie na mieście. Czyli
    prawie non stop :-)

    > Ja jednak dalej uwazam ze przekroczyc 3,7kW w kuchni to przyslowiowy "pikus".
    > U siebie mam trzy osobne obwody 2,5mm2 plus jeden trojfazowy na piecyk i swiety
    spokoj - nic nie wywalilo ani razu,

    Tego rodzaju rozumowanie zdecydowanie wykracza poza temat wątku. Równie
    dobże byś mógł napisać że masz 5 obwodów po 4mm? i też masz "święty
    spokój". Ideałem jest optymalizacja ekonomiczna przy zachowaniu
    uwarunkowań technicznych a nie jakieś uczucia o spokoju podyktowane
    radami z muratora.

    > a na pewno wlaczam zmywarke/czajnik/mikrowele jednoczesnie - czesciej niz co 5 lat
    ;)

    Zmywarka w trakcie swojego 2 godzinnego cyklu włącza grzałkę na ~45min.
    (powiedzmy raz dziennie).
    Czajnik pracuje powiedzmy 60min dziennie.
    Mikrofala przyjmijmy że też.
    Przyjmijmy, że w kuchni urzędujesz 8 godzin (840minut) dziennie i tylko
    wtedy używasz tych trzech urządzeń. Pradwopodobieństwio jednoczesnego
    włączenia: 45/480×60/480×60/480=0,15%