    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC - lokalne ceny
    Date: Wed, 23 Oct 2013 19:06:21 +0200

    >Kolejny ktory uwaza, ze wieksze srednice = wiekszy halas?
    >Przeciez to bzdura wyssana z palca - oczywiste jest, ze im wieksza
    >srednica,
    >tym halas bedzie nizszy :) Nie wiem ile tam kaszpir przerzuca m3/h

    Może najpierw sobie przelicz i sam zobaczysz jakie potrzebne są średnice aby
    utrzymać prędkość 2-5 m/s ...

    Jak trochę poszukasz i zobaczysz jak wyglądają rozwiązania WM poza Polską to
    się lekko zdziwisz ...
    Standardem są rury uniflex i smart flex fi50 , fi63 i fi75 ze jonami srebra.
    Robi się to wszystko na skrzynkach rozdzielczych ...
    Dodatkowo mniejsza średnica rury to także mniejsze straty ciepła ...
    Tam gdzie potrzeba mocniejszej wentylacji montuje się kilka anemostatów ...

    Ja nie jestem fachowcem. Fachowcem był człowiek który przekazał mi wiedzę i
    pomógł z wyliczeniami. On mnie uświadomił ...
    Człowiek ten zajmuje się WM od kilkudziesięciu lat a nawet zaprojektował
    jedną centralę ...

    Pisałem już .
    Mam centralę Sentinel Kinetic 250. Możesz sobie poszukasz i zobaczyć co to
    jest ...
    Wentylacja u mnie działa nonstop. Działa na 40% czyli przepływ wynosi około
    120 m3/h. Czasami działa na 50% czyli 150 m3/h.

    Dziś "testowałem" i na 100% wydajności nie słyszę żadnego hałasu ani szumu z
    anemostatu , ale i tak u mnie odpada aby działa rekuperator na 100% bo sam
    rekuperator na parterze i nie należy do najcichszych ...
    Jak był na poddaszu to było ok , ale obecnie poddasze jest użytkowe i
    musiałem go ponownie do kotlowni wlożyć.

    >ale zwyczajnie mu nie wierze ze przy rurce fi60-70 nie ma halasu. No chyba
    >ze leci tam 5m3/h, co jest mozliwe bo o ile wiem to ma reku z dosc lichawym

    Tu masz instrukcję ...

    http://www.vent-axia.com/files/pdf-downloads/439817%
    20S.pdf

    Spreż ma sporo lepszy niż wiele innych rekuperatorów. Dodatkowo bardzo dobry
    wymiennik i silniki ...
    Takie same "bebechy" ma Brookvent