    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 19:41:54 +0100

    news:hd1e09$u1f$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Nie wziełem, nie liczyłem- bo nie mam i mieć na razie nie zamierzam takiego
    > zbiornika.
    >
    > Jak policzyłeś te straty? Z czego one wynikają?. Zbiornik 1000l może byc
    > nieizolowany i stać na dworze gdzie jest -20stC i wtedy spadek temp. będzie
    > spory:))

    Mam zbiornik 300l w którym spadek temp to około 0,5stC na godzinę. To daje
    4,176kWh na dobę
    Tak średnio przeliczając na 1000l wyjdzie więc około 13,920kWh na dobę

    > Mój ojciec ma zbiornik od hydroforu 300litrów przerobiony na zasobnik CWU.
    > Owiniete to jest 10cm byle jakiej wełny i stoi sobie w piwnicy. Jak nagrzeje
    > ten zasobnik do temperatury 70stC to ciepła wodę ma przez 3 dni(2 osoby). I
    > wez pod uwage ze jak stopniowo ją zużywa to do baniaka dolatuje zimna
    > zmniejszajac ogólną temp. ale i tak 3 dnia jeszcvze możesz spokojnie wziąć
    > prysznic. 300litrów ciepłej wody tak szybko nie stygnie.

    Żadne cuda. Zasilanie takiego zbiornika zimną woda jest od dołu co powoduje że
    występuje rozkład warstwowy wody
    Górna więc część może mieć nadal 60-70stC podczas gdy dolna część już tylko
    14stC w miarę rozbioru zładu granica zimnej wody przesuwa sie ku górze podczas
    gdy górne warstwy stygną w mniejszym stopniu i wynika to raczej ze strat
    zbiornika niż mieszania się wody.

    > Podłogówka u mnie w salonie np(zrobiona na oko nie liczona) też stygnie trochę
    > wolniej jak [powinna wg Twoich wyliczeń.

    Zmierzyłeś czy masz odczucie? Ja mierzyłem kamerą termowizyjną to wiem.
    Stygnięcie podłogi o 3 stopnie nie jest tak mocno odczuwalne. Na wysokości 1,5m
    na dpodłogą może być 20 st C ale podłoga będzie miała już tylko 17 stC.
    Wazne jest jeszcze przy jakiej temperaturze na zewnątrz mierzysz? Bo jak masz na
    zewnątrz -20 to będzie szybciej a jak +5 to wiadomo że dłużej ci podloga utrzyma
    to ciepło bo jest mniejsze zapotrzebowanie na ciepło w pomieszczeniu.
    Przy +5 tak czy siak nic się nie dzieje ale przy -10 -20 zaczynają się jaja .

    Marek