  • 1. Data: 2013-12-06 14:22:30
    Temat: Re: POLYTECH - robił ktoś wylewkę samemu
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2007 19:49:25 UTC+1 użytkownik Q...@g...com napisał:
> [...]
    wiadomościnews:2c76088a-5367-4d48-beca-b5aaf343e1f6@
    w28g2000hsf.googlegroups.com...
    kulki polytechu(pracowalem w tej

> [...]
    > Co do tezy na temat nazwy to mowiac krotko przykro mi z powodu az tak
    > niskiej inteligencji-wspolczuje panu.
    > Jesli chodzi o zarzut subiektywizmu to nie rozumiem co ma to ze
    > pracowaLEM w tej firmie z podanymi przeze mnie informacjami(tu tez
    > zalecam powrot do szkoly widocznie nie nauczyli pana wyciagac wnioskow
    > i myslec).
    >
    > co do ostatniego pytania
    > w czym lepszy?BRAK PIASKU=lepsza izolacyjnosc(piasek raczej izolatorem
    > nie jest) + cala wylewka jest znacznie lzejsza
    >
    > pozdrawiam i jednak proponuje przemyslec moje rozwiazanie panie

    Środki anionowe powierzchniowo czynne o neutralnym PH to nic innego jak mydła. Do
    kupienia w większych hurtowniach chemicznych w śmiesznych cenach. Najtańsze mydło w
    płynie w markecie to chyba 8 zyli za 5 litrów. Oczywiście takie mydło pomimo zalety
    że beton może być o zapachu kokosowym nie specjalnie się nadaje. Ale cena produktu
    świadczy że taki preparat może być w cenie droższej wody mineralnej. Wychodzi że
    granulki umyli i niedokładnie spłukali mydło. Ma to sens. Są odtłuszczone. Dodatkowo
    dodatek mydła powoduje że taki beton łatwiej się napowietrza. Zanim do zapraw zaczęto
    dodawać klej akrylowy dodawano klej na bazie winylu. Wikol jest takim klejem. Do
    budownictwa zrobiono bardzo gęsty wikol i nazywa się B plus jakaś liczba. Nie
    pamiętam jaka. Pół szklanki tego gęstego wikolu dodaje się na 10 litrów mieszanki
    betonowej. Beton z wikolem nazywany jest w literaturze z polowy ubiegłego stulecia
    polimerobetonem. Mam mieszanką, najtańsza zaprawa betonowa w workach + ten klej B
    cośtam + kruszony styropian, zrobioną podłogę w pokoju co ma prawie 40m2. Na to
    poszła cienka warstwa samopoziomująca ( do niej też dodałem tego kleju) potem podkład
    pod panele i panele. Cwierć wieku temu to zrobiłem i do dzisiaj nie widać żeby
    cokolwiek z tym się działo. Tam gdzie jakieś cięższe przedmioty mogły by stać, czyli
    pod ścianami dawałem trochę mniej styropianu. Na środku dużo. Tak dużo że po tygodniu
    dawało się wcisnąć w podłogę ołówek. Miałem trochę obaw ze za słabe. Ale przy ołówku
    mogło być z 30kg/cm2 a przy chodzeniu 0,00nic. W tej chwili receptury na różne
    przydatne nie tylko w budownictwie rzeczy są tajemnicami firm. W PRL były ogólnie
    dostępne w czasopismach typu Zrób To Sam.