  • Data: 2009-01-09 11:59:08
    Temat: Re: Pali sie sadza w kominie
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RobertP. napisał(a):

    > Mi kominiarz na odbiorze radził przygotować sobie kilka kamieni
    > otoczaków, które należy wrzucić z góry w komin w razie pożaru sadzy. Nie
    > wiem czy działa - nigdy nie musiałem sprawdzać na całe szczęście.
    >

    > --Pozdrawiam
    > RobertP.

    Z tego co wiem to sadza spala się raczej dość gwałtownie (przynajmniej
    tak było u mojego szwagra).
    Przypuszczam, że jakby miało coś wywalić to już by to zrobiło.
    Ja bym pozwolił się temu co tam jest dopalić - komin powinien wytrzymać
    ponad 1000 st C. temperatura spalania sadzy jest chyba jedną z
    najwyższych i ma około 1000 st. C

    Po wszystkim wyczyścić dokładnie cały komin od samego wylotu do dołu.
    I czyszczenie obowiązkowo po każdym sezonie.

    Ariusz