    From: "kris" <K...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pali sie sadza w kominie
    Date: Sun, 11 Jan 2009 12:16:26 +0100

    -- Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gkchrt$sag$1@inews.gazeta.pl...

    > fachowiec się znalazł, uzasadnij twoje twierdzenie, tak jak ja to
    > zrobiłem
    > krótka piłka: masz na piśmie, że twój komin z cegły jest odporny na pożar
    > sadzy?
    > bo ja na swój systemowy mam :-)

    I to pismo gwarantuje Ci odporność komina na pożar sadzy;)))
    A tak na poważnie jak się temat zaczął i napisałeś ze systemowy odporniejszy
    to zaczełem drążyc temat i osobiscie rozmawiałem z zaprzyjaźnionym
    kominiarzem oraz ze strażakiem(akurat kumpel z sąsiedztwa). Potwierdzili ze
    w większości przypadków kominy systemowe nie wytrzymują pozarów sadzy.
    Fizyki nie da się oszukać.

    > raczej ty popadasz w paranoję (gdzie ty widzisz te posty o których piszesz
    Np post z przed kilku dni: "Podłączenie piecyka elektrycznego",
    Zreszta w tej dyskusji też jest mowa o wymogu czysczenia komina co kwartał
    przez kominiarza, a papiery(przepisy) na których lubisz sie opierać mówia
    inaczej

    > :-)), a czyszczenie komina (i inne odpowiedzialne prace) powinny być
    > wykonywane przez fachowców i to nie paranoja, tylko zdrowy rozsądek, to
    > nie chodzi tylko o TWOJE życie i TWÓJ dom, a szczytem sknerstwa i
    > bezmyślności jest żylowanie tych 50 PLN
    ,

    Nie chodzi mi o 50 zł. Chodzi mi o to że pewne czynności mozna samemu
    wykonać i będzie to zrobione równie dobrze jaki nie lepiej jak przez
    fachowca.
    Ja umiem liczyć więc liczę na siebie. A jak ktoś chce to oczywiście niech
    woła kominiarza co miesiąc. Pomiary instalacji elektrycznej w domu tez
    trzeba robić co 10lat, wtyczke w żelazku wymienić musi osoba z
    uprawnieniami(wg papierów "zelazka") itp. W "papierach" mikrofali pewnej
    firmy był zapis aby nie wkładac tam zywych zwierząt, a MCDonald zapłacił
    odskodowanie klientowi którego nie ostrzegł że kawa jest gorąca i gościu sie
    poparzył. 95% zabawek(nawet tzw. grzechotki) jest wg "papierów" przeznaczone
    dla dzieci powyzej 3,5lat.
    Ja uważam że o SWOJE życie i SWÓj dom trzeba dbać samemu. I nie oznacza to
    że np. nie czyszczę komina a piekarnik mam podłączony poprzez wcisk zapałek
    do gniazdka.

    Krzysiek