    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Parkiet i częściowo świeża wylewka
    Date: Fri, 27 Aug 2010 00:13:05 -0700 (PDT)

    On 26 Sie, 22:08, M <M...@o...pl> wrote:

    > 3. Powinno schnąć trochę krócej niż zwykła wylewka, ponieważ woda jest
    > oddawana także na boki.

    Tak.

    > 4. Woda rozejdzie się także po tej części, która do tej pory była sucha.
    Tak. Ale to nie jest takie wesole.

    > 5. Przed położeniem parkietu trzeba zmierzyć wilgotność tej wylewki.
    Jak najbardziej.

    > 6. Wylewka wiąże ok. 4 tygodni i wtedy dopiero uzyskuje pełną
    > wytrzymałość. Tak więc IMHO powinieneś poczekać minimum 4 tygodnie.

    Tu nie chodzi o wytrzymalosc wylewki. Ona juz po tych 2-3 tygodniach
    bedzie na tyle wytrzymala ze parkiet na kleju jej nie rozwarstwi.
    Chodzi o jej wilgotnosc i to ile wilgoci i jak bedzie oddawala.
    Jesli pasek zostal napompowany woda w wylewce to ta woda stamtad musi
    wyjsc. Jesli nie wyparuje i bedzie miala szanse wejsc w parkiet to
    mozna sie spodziewac roznych cyrkow.

    Innymi slowy: Jesli znasz sposob na to zeby spowodowac ze ta woda z
    paska nie wejdzie do klepek albo bedzie przez nie przechodzila bardzo
    powoli i nie spowoduje oslabienia kleju to ok. Mozna powalczyc. Jesli
    wode przegonimy z paska do wylewki obok to ona i tak bedzie wylazic
    ale na szerszym pasku.

    To tak dla wyklarowania szczegolow.

    --
    Lukasz Sczygiel
    Sedno jest jak napisales w zmierzeniu wilgotnosci wylewki na jej