  • Data: 2010-10-29 11:10:51
    Temat: Re: Pekniety komin - poziomo
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Oct 2010 22:18:05 +0200, daniel97 <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Witam
    > Problem to z?e wyliczenie "stawiacza" komina.
    > Wk?ad ceramiczny pracuje i wyd?u?a sie przy rozgrzaniu a pustaki doko?a
    > nie.
    > Ostatni pustak na samej górze zachodzi na te ceramiczn? cze?ae i ten co
    > buduje komin musi uwzgledniae wyd?u?enie wk?adu ceramicznego i zrobiae go
    > krótszy o pewien wymiar bo w przeciwnym razie ceramika podnosi pustaki
    > ceramiczne i powoduje pekniecie. Temat znany mi jest z jednej budowy.
    > Rozwi?zano to rozgrzewaj?c wk?ad rozpalaj?c w kominku, dobito dodatkowe
> [...]

    Nie jestem pewien czy to jest poprawne, raczej powinno się przy wylewaniu
    czapki zostawić swobodę ruchu, żeby wkład ceramiczny mógł się swobodnie
    przesuwać przy zmianach temperatury. Tak pokazują to instrukcje montażu
    producentów systemów kominowych, np. tutaj
    http://www.presto-kominy.pl/podstawy_techniki_komino
    wej/budowa_kominow_presto/
    (punkt 6) czy tutaj: http://www.smbkrasiccy.com/node/7. Mi oczywiście
    zabetonowali to na sztywno, ale całe szczęście zauważyłem to od razu.

    RobertP.