eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?Re: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
  • Data: 2011-10-24 10:19:36
    Temat: Re: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j7rt7g$e6i$1@inews.gazeta.pl...
    > Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    >> On 2011-10-20 02:44, kogutek wrote:
    >> > Samochodowy rozruchowy akumulator się nie nadaje.
    >>
    >> Albowiem?
    > Albowiem nie ma Cie wpisanego do dowodu i nie muszę objaśniać. Jest
    > dostatecznie dużo informacji na temat dlaczego rozruchowy nie nadaje się
    > jako
    > akumulator do zasilaczy awaryjnych. Nawet nazwali go specjalnie żeby było
    > wiadomo że do rozruchu służy. Są jeszcze ze dwa typy akumulatorów
    > ołowiowych.
    > Tamte się nadają a rozruchowy nie. Nie wierzysz to kup rozruchowy,

    No to uwierz że sam sąsiadowi zakładałem do UPSa SMARTA 1000VA dwa
    akumulatory samochodowe 45Ah i czas podtrzymania i wszystko inne jest takie
    jak przewidywałem.
    Każdy akumulator ołowiowy, czy to żelowy czy zwykły "lubi" być naładowany
    pernamentnie, taka jego przypadłość, inaczej zasiarcza się szybko, tzn płyty
    pokrywają się kryształami siarczanu które ograniczają powierzchnię roboczą.
    Akumulator zwiększa swoją rezystancję wewnętrzną co skutkuje mniejszą
    wydajnością prądową i zmniejszeniem pojemności akumulatora. Podstawowa
    różnica między samochodowym a żelowym to taka że ten pierwszy z racji
    konstrukcji płyt oraz większych przekrojów łączników tychże płyt i cel,
    przystosowany jest do oddania prądów o natężeniu wieleset amper, potrzebnym
    podczas rozruchu. Zwykły natomiast żelowy akumulator połączenia ma liche i
    konstrukcję lichą bo nikt nie wymaga od niego tak duzych prądów ale za to
    jest przystosowany do pracy nawet w pozycji na boku. Z punktu widzenia
    pojemności czyli dokładniej mówiąc o ilości "wpompowanej" i oddanej energii
    nie różnią się niemal niczym. Jest jeszcze rzecz o której chyba nie masz
    pojęcia. Każdy akumulator, nie ważne czy to ze zwykłym elektrolitem, czy też
    popularnie nazywany żelowy (choć nie wszystkie na rynku "żelowe" są tak
    naprawdę żelowe) w zależności od tego jak będziemy go ładować, może
    pracować w trybie ciągłym albo cyklicznym. Mniej więcej można przyjąć że
    dla większości akumulatorów praca buforowa (ładowanie ciągłe) wymaga aby
    akumulator 12Voltowy znajdował się najlepiej w zakresie napięć 13,5-13,8V.
    Taki zakres napięcia ładowania nie spowoduje nadmiernego gazowania
    akumulatora, czyli jego przeładowania, czyli może stac sobie do usranej
    śmierci pod napięciem ładującym. W drugim przypadku, czyli do pracy
    cyklicznej (ładowanie-rozładowanie) zaleca się ładowac akumulator w zakresie
    napięć 13,8V-14,5V. Oczywiście napięcia jakie podałem w obu przypadkach mogą
    się nieznacznie różnić w zależności od zaleceń producenta, niemniej jednak
    większości typó wakumulatorów nadaje się do takiej i takiej pracy i dlatego
    producent podaje napięcia ładowania oraz charakterystyki dla obu typów
    pracy. W instalacjach samochodowych spotykamy więc przedział napięć
    ładowania (podczas pracy silnika) około 14-15V, najczęściej 14,5V, podczas
    gdy w UPSach ustala się je w zakresie 13,5-13,8V, najczęściej 13,8V.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1