  • Data: 2011-10-21 07:45:22
    Temat: Re: Piec węglowy - jaki 20kW ?
    Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-21 09:34, s_13 pisze:

    > a tobie słownik ortograficzny...:-)

    > żeby wszystko w życiu było takie proste...
    > ta sytuacja o której mówię, zdarzyła się hydraulikowi, który robił u
    > mnie instalacje, siedział w domu, zobaczył dym z kotłowni, mnóstwo
    > dymu, po wywietrzeniu i opróżnieniu zasobnika z pelletem okazało się,
    > że pod spodem się żarzył... klapa była zamknięta, komin ok, piec
    > pracował już kilka sezonów bez awarii i zacięć, producent zapewniał,
    > że dostanie się ognia do zasobnika jest technologicznie
    > niemożliwe...:-)

    Nie wiem jak inne piece, ale mój ma zabezpieczenie przed zapłonem w
    zasobniku. Działa to z grubsza tak temperatura przy ślimaku rośnie zbyt
    mocno, wyłącza wiatrak i zaczyna podawać węgiel, aż do wygaśnięcia
    pieca, czyli, po prostu wypycha żar ze ślimaka i z retorty.

    Nie dane mi było sprawdzić, czy to zabezpieczenie zadziała i obym nigdy
    tego sprawdzać nie musiał, ale teoretycznie powinno to dość dobrze
    zabezpieczać piec.

    Pozdry,
    MW