    Subject: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5cec0150$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cec10ab$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cec1565$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    From: KIKI <h...@u...dl>
    Date: Tue, 28 May 2019 00:51:05 +0200

    On 27.05.2019 18:50, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Ależ ja się stąd nie wyprowadzam nigdzie. Tylko jednego gościa dodaję do
    > KF-a :)

    Eeee on nawet nie umie udawać, że polemizuje :-) Nawet gdyby przeczytał
    całą Wikipedię to nie zrozumie fizyki :-) On by nawet nie wiedział,
    które cytaty wziąć z wiki jako kontrargumenty :-)

    Widzisz, to czy piorun jest AC czy DC sprawia kłopot normalnym ludziom,
    a co dopiero takiemu imbecylowi :-) A prawo Faradaya w połączeniu z
    prawem Ampera powoduje naprzemiennie oddziaływanie przepływającego prądu
    na odległość, pod warunkiem, że nurt tych elektronów zmienia prędkość :-)
    Łatwo to sprawdzić. Potrzebujemy stare radio z zakresem fal długich i
    bateryjka. Wystarczy zwierać plus z minusem i słuchać trzasków w radiu.
    To nic innego jak piorun w małej skali :-)

    A czemu prowadząc piorunochron nie wolno zaginać przewodów tylko
    prowadzić możliwie proso? To z powodu ruchu elektronów po okręgu. Ich
    pęd zamienia się wtedy w moment pędu, a jak wiemy moment pędu jest
    ściśle kwantową wielkością proporcjonalną do h/2pi. Inaczej mówiąc
    elektron przyspiesza ale nie prostolinijnie ale po okręgu, identycznie
    jak ruch ciała po okręgu. To przyspieszenie powoduje emisję fotonu.