    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podjazd na zimę
    Date: Sat, 18 Sep 2010 01:40:10 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam
    > szukam alternatywnego pomysłu aby w zimę nie bać się zjeżdzać i wyjeżdzać z
    garażu autem.
    > Garaż jest pod domem i nachylenie tak z 15-20 stopni. Co roku albo
    regularnie odśniezam
    > podjazd, albo  polewam woda ciepłą i szybko wyjeżdzam :)
    > Czy są jakieś inne sposoby aby podjazd nie zamarzł ? Myślałem że kupie np.
    styropian i
    > położe na podjeździe ( tylko w miejscu jazdy opon ), wówczas nie zamarznie
    mi podjazd. Czy
    > macie może jakiś inny pomysł i pewnie lepszy ?
    >
    > pozdr
    > Tomek
    > ps. mówią że już w pazdzierniku zima będzie. Eh

    Chyba tak. Tak przynajmniej pisza wszystkonajlepiej wiedzacy meteorolodzy
    jako, ze ktorys tam baknal, ze Gollfstrom sie rozdwoil i jeszcze plynie na
    polnoc ale polowa swojej intensywnosci. A ja czekam na swojego kocura, ktory
    jak dotad niezle przepowiada srogosc (bez zaluzji) zimy. W ubieglym roku
    jesienia zafundowal sobie wypasione futro.
    Problem podjazdu o duzym spadku nie jest mi obcy; sam tu podobny problem
    rozwiazywalem ale bez podgrzeania. O tym chyba trzeba zapomniec ilosc ciepla
    potrzebna do ogrzania bylaby no raczej nie do przelkniecia. Taniej jest po
    prostu kupic sobie maszynke spalinowa, ktora pieknie swiezy snieg jak kombajn
    zbiera slimakiem i wywiewa go daleko od drogi. Zastosowanie styropianu pod
    pasami czy pod caloscia byloby dzialaniem niekorzystnym; ograniczasz w ten
    sposob, praktycznie odcinasz doplyw ciepla od podloza, ktore zima/lato ma
    temperature rzedu plus 8 st. C.
    Wiec na tym "moim" podjezdzie byl asfalt, ktory wypieprzylem a cholere bo byl
    bardszo sliski i na grubej podsypce osadzilem kostke brukowa, specjalnie
    wybrana pod kaetm jej szorstkosci. I to duzo pomoglo nawet jak jest cienka
    warstwa sniegu to auto jakos wyjezdza.
    Druga rzecz, ktora wymyslilem na wypadek gdy sniegi zwala sie tegie, to maly
    placyk przy drodze, na ktorym mozna bylo postawic auto i rano po niewielkim
    recznym odsniezeniu wyjechac do pracy. I trzecia rzecz, to spadek poprzeczny
    wykonalem jako rodzaj rynny, nie wypuklej lecz wkleslej powierzchni, ktora w
    czasie zabuksowania kol nie stawia auta w poprzek drogi. I ostatnia rzecz
    (spadek byl i jest w kierunku garazu), to przed garazem wykonalem drenaz i
    kratke sciekowa, do ktorej woda scieka a nie wprost do garazu.
    No i ew. posypywanie sola czy w nizszych tenperaturach chlorkiem wapnia
    pomaga przetrwac w czasie zimy te kilka, kilkanawscie snieznych dni i nocy.
    Pzdr.
    Tornad