    From: "JBP" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Poduszki
    Date: Mon, 15 Mar 2010 17:17:22 +0100

    news:hnksa5$qb1$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Możliwe. Ja swoje poduszki też kupiłam na podstawie organoleptycznego
    > sprawdzenia poduszki tej samej firmy - a tu wtopa:-(.

    Wsypa na puch/pierze naturalne _powinna_ być uszyta z dobrego INLETU. Kiedyś
    polskie fabryki produkowały świetny inlet. Obecnie dobry kupuje się
    przeważnie z Czech, gorszy z Turcji. Chiny w ogóle pomijam.
    Inlety są tradycyjnie jednobarwne, w dosyć ograniczonej gamie kolorów. Te
    przepiękne wzorzyste to jedynie mniej lub bardziej gęste tkaniny bawełniane
    lub z domieszką poliestru. Wsypy z inletu nie potrzeba obszywać fantazyjnie,
    wystarczy zwykły szew maszynowy i nic przez niego nie wyjdzie.
    Niedawno na Allegro ktoś oferował gotowe, uszyte wsypy na poduszki z inletu,
    ale nie znam szczegółów. Pamiętam, że cena nie była wysoka, na poziomie
    poszewek, co mnie zdziwiło. Dlatego wskazana ostrożność przed ewentualnym
    zakupem.
    JBP