eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs blacha/blochodachowka › Re: Pokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs blacha/blochodachowka
  • Data: 2010-01-18 05:13:55
    Temat: Re: Pokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs blacha/blochodachowka
    Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie problemy/ komplikacje mogłyby się pojawić gdybym zdecydował się na
    > jakąś blachę?

    Prawie wszystkie dachy z blachy jakie widzialem predzej czy pozniej szlag
    trafial (stosunkowo szybko). Korozja, problemy z farbą. Trzymaj sie od tego
    daleko. Wyjątkiem są blachy miedziane/mosiężne (nie wiem do konca co to ale
    chyba miedź) - cena zabojcza ;) oraz tytanowo-cynkowe szczegolnie te
    fabrycznie spatynowane (ladniejsze) - cena wysoka. Te miedziane czy mosiezne
    mozna czasami zobaczyc na roznych starych budynkach (kamiennice, urzędy) a
    tytan-cynk (rheinzink na przyklad) widac czesciej na nowych budynkach (banki
    spoldzielcze maja czasami wykonczenia elewacji w tytan-cynku w mojej
    okolicy).

    Jesli robisz pelne deskowanie a budzet napiety - zrob deskowanie, papę i
    poczekaj z dachówką/tytancynkiem/gontem. Gont niby rewelacynej trwalosci nie
    ma ale dobrze sie sprawdza na skomplikowanych dachach to raz, jest prosty do
    naprawy punktowo, Tornada podpytaj o gonty to ci napisze ile tego w USA
    trzaskają ;)

    Pozdrawiam

    Kane