    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polecam ledy z lidla
    Date: Tue, 25 Jan 2011 22:46:36 +0100

    news:kjzfwsgloum.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Jest droższy, ale koszt świetlówek nie jest mały.
    >
    > Wymieniłbyś piec do CO na taki, który oszczędza ci 5 zł miesięcznie a
    > jest droższy o 3000 zł?
    >
    > Zresztą nie mówię, że zysku w opłatach za energię nie będzie. On
    > będzie, ale kilka razy mniejszy niż w reklamach zachęcających do
    > wymiany żarówek.

    Co do meritum masz racje, ale jak sie spojzy dlugoterminowo to nie jest
    calkiem bez sensu. Moje najstarsze swietlowki Osrama maja juz dobrych kilka
    lat i swieca nadal przyjemnym swiatlem. Dzis to juz nie taki luksus bo ceny
    jednak mocno spadly. Kilkanascie zlotych za swietlowke to raptem dziesiec -
    pietnascie zarowek ktorych zywotnosc ostatnio tez pozostawia wiele do
    zyczenia. Do celow dlugiego, np. calonocnego swiecenia nadaja sie doskonale.
    Ledy przed domem swiecace sie cala noc tak naprawde trudno zastapic czym
    innym, bo i wyprodukowane ew. cieplo nikomu tam potrzebne nie jest. Wszystko
    ma racjonalne przeznaczenie i chyba nie warto sie ani uprzedzac ani
    szczegolnie zachwycac. To samo w domu, tam gdzie sie swieci dlugo wymienic
    warto a tam gdzie chwile nie warto zawracac sobie glowy.

    Pozdro.. TK