    From: Sebo <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Date: Sat, 04 Apr 2009 12:22:21 +0200

    Marek Dyjor pisze:

    > a co wiesz o jego domu?
    >
    > może ma rekuperator? może ma grubą izolacją (dom pasywny czy semi pasywny)
    >
    > skad wiesz gdzie on ten dom ma (jakie miął temperatury w tym okresie)

    Oczywiście że mam rekuperator, zapotrzebowanie na ciepło 8 KW, czyli
    około 32 wat na metr kwadratowy. Do pasywnego trochę daleko, nie
    chciałbym mieć pasywnego bo są brzydkie. Pompa do CO ma 14 kW moc
    nominalną, dzięki nadmiarowi mocy mogę grzać głównie w tańszej taryfie -
    podbicie o 1 stopień wystarczy na zejście do 16% z zużyciem energii w
    droższej taryfie.

    Tak więc nie 40 gr/kWh a jakieś 26 gr, COP nie 3 ale 5 średnio powinno
    wyjść przy pompie propanowej z bezpośrednim odparowaniem Neuratherm Europa.