  • Data: 2010-01-08 12:08:43
    Temat: Re: Pompa ciepła raz jeszcze :)
    Od: o...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Niezly jestes - nie znasz domu a wiesz, ze co bedzie tansze :-)
    > To tak samo jak z pompa ciepla - nie masz, nie uzytkujesz, a wiesz
    > najlepiej jak sie sprawuje :-)
    >
    > Jak gosc grzeje 250m2 i to jego pierwszy sezon to zuzycie 1490kW jest
    > super. Jakby wyciagnal ~70% w drugiej taryfie i 30% w pierwszej to by
    > go to kosztowalo ~370 pln.
    >
    > Jak juz chcesz porownywac to porownuj do 1490 * 3 (3,5 lub 4) =
    > 4500kWh - ile tu zuzylby tego Twojego taniego GZ50 ;-)
    > pozdr.

    Dodam tylko ze jak na razie 1 taryfa (ale w koncu chyba skusze sie na jaka
    wersje 2 taryfowa).
    Szambo 10m3 jest wywozone co 16 dni (corka lubi przesiadywac pod prysznicem! -
    idzie duzo cieplej wody).
    A co do COP to niestety blizej jemu do 3 niz do 4 (3 z malym hakiem - taka
    pompa). No ale za pompe + jej zainstalowanie i uruchomienie + zakopanie
    wymiennika gruntowego dalem 35tys.

    Pzdr,
    Ogorek