  • Data: 2018-04-05 21:35:13
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-05 o 21:01, w...@g...com pisze:
    > Nie mam.
    > Grzecznie pytam: na ile lat przewidujesz 'amortyzację' komina i kotłowni ?
    >
    > A drugie pytanie (może to nie do Ciebie): przy założeniu, że inwestor uparł się
    wybudować dom z kominem i kotłownią (albo chociaż z kotłownią), czy dalej bardziej
    opłaca się pompą niż np. pelletem?

    > Bogdan

    Dom się buduje na 50-60 lat i przy takim okresie użytkowania, komin
    powinien wytrzymać tak samo jak i kotłownia. Przy czym dalsze
    użytkowanie zazwyczaj wiąże się kapitalnym remontem domu, którego koszt
    jest porównywalny z budową, bo trzeba wymienić wszystkie instalacje,
    tynki, kominy, poszycie dachowe itd.

    Ludzie często twierdzą, że PC to wysoki koszt budowy, bo nie liczą
    wszystkich kosztów. Koszt budowy PC jest porównywalny albo i niższy niż
    koszt budowy ogrzewania węglowego lub na pellet.