  • Data: 2010-11-04 22:51:39
    Temat: Re: Pompy obiegowe CO - jakie wybrać?
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:94f20a1d-09ab-44b9-bc87-070ffe3f4e4b@t35g2000yq
    j.googlegroups.com...
    On 4 Lis, 15:15, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Jakie macie pompy obiegowe do CO, bo nie wiem co wybrać
    > 1. GRUNDFOS
    > 2.Omnigena
    > 3.DIAMOND
    > itd.
    > Jest sens tu przepłacać za GRUNDFOSA, czy raczej i tak nie ma to większego
    > znaczenia?

    Ja mam zwyklego grundfosa 25-40 w instalacji podlogowki. Przeplacac?

    http://allegro.pl/pompa-obiegowa-cyrkulacyjna-grundf
    os-ups-25-40-180-i1291282718.html

    Spokojnie kupisz ponizej trzech stowek :)

    Oprocz tego w instalacji kominkowej mam wilo star RS:

    http://allegro.pl/wilo-star-rs-25-4-zamiennik-grundf
    os-ups-25-40-i1294160249.html

    Cena minimalnie nizsza a jakosc podobno na tym samym poziomie..

    Mozesz jeszcze kupic pompe LFP:

    http://allegro.pl/pompa-c-o-4m-25-40-lfp-nowosc-nowy
    -silnik-i1295287031.html

    To jest grunfos z innym logiem - ponoc b. dobre pompy. Ale wystarczy
    doplacic 40 pln i miec "oryginal" grundfosa :)

    Moja podlogowka chodzi na 1 biegu przy ktorym pompa bieze ok 25-30W,
    czyli liczac od listopada do kwietnia (6m-cy) jakby chodzila 24/h to
    zezre ok 130kWh co przy moich cenach pradu (45gr) daje 58 pln. Ciekawe
    ile by zezarla ALPHA2, jezeli przyjac 3 x mniej (choc watpie) to
    zarlaby 20 pln, czyli oszczednosc 40 pln / sezon. Roznica w zakupie to
    ok 250 pln czyli zwrot po szesciu latach :) Nie wiem ile ona
    wytrzyma ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

    Ja mam 3 pompy WILO a do podłogówki TECE.
    Koledzy wykonujący u mnie instalację mówią, że instalują je od lat i nigdy
    nie było problemów.

    JUrek