eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePoniemiecka podloga, drzwi, prog - samodzielne lakierowanie › Re: Poniemiecka podloga, drzwi, prog - samodzielne lakierowanie
    From: bynio <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poniemiecka podloga, drzwi, prog - samodzielne lakierowanie
    Date: Sun, 31 May 2009 02:22:58 -0700 (PDT)

    > Jak optymalnie dobrac chemie, aby nie kupowac miliona roznych srodkow i
    > lakierow do kazdego z wymienionych zastosowan? Idealnie byloby miec 2
    > puszki "do wszystkiego": kapon i lakier oraz ewentualnie bejce i
    > mozliwie uniwersalny rozcienczalnik.

    Kolega raczej dobrze podpowiedział co do zasady. Wiekszość tych
    lakierów to
    bezbarwne poliuretany 1-no lub 2-składnikowe o porównywalnej
    twardości i trwałości.
    Polski domalux też jest b. dobry ale o ile pamietam jest tylko z
    połyskiem.
    Capon (nitroceluloza) zabezpiecza a nawet lekko rozjaśnia sosnę,
    penetrując dość głęboko, o ile deska
    jest surowa.
    Trwalość każdego lakieru na sośnie nie jest duża bo to drewno jest
    miękkie a lakier twardy.
    Zatem zabawy z psem, piasek lub chodzenie w butach szybko niszczą
    efekt.

    > Czy wskazany lakier pasuje do moich oczekiwan? Czy nie sprawi
    > szczegolnych trudnosci nowicjuszowi? Jaki orientacyjnie koszt materialu
    > mozna uznac za rozsadny i uzasadniony np. wysoka jakoscia? ;-)

    Jest taki fajny lakier mat i półmat, chyba francuski w sklepie z
    farbami np. na ul. Reja,
    pewnie w innych też się znajdzie. Stosujac mat czy półmat pamietaj o
    solidnym
    10-minutowym mieszaniu na początek i później też podczas malowania -
    inaczej wyjdzie połysk.

    > Gdzie we Wrocławiu, w obrebie Karlowic,Kleczkowa, Olbina znalezc sklep
    > z odpowiednim asortymentowm lakierow i dodatkow oraz przede wszystkim
    > kompetentna obsluga?

    na to bym nie liczył - zapytaj w sklepie na rogu Św. Wincentego-
    Chrobrego- to najbliżej Ciebie
    ale facet ma różne fazy i nie zawsze chce mu się gadać.
    Kompetentnych sprzedawców widziałem tylko w centrum budownictwa na
    Krzemienieckiej.

    Na drzwi nie dasz Caponu bo one są zagruntowane pokostem więc to
    strata czasu.
    Dopracuj je papierem ściernym z ręki (mnóstwo pracy) to pozbędziesz
    się w dużym stopniu tych białych wtrąceń.
    Potem zrób próbę tym samym lakierem, który dasz do podłogi.

    Próg z drewna olchowego daruj sobie, nie wytrzyma długo zwłaszcza
    bejcowany na kolor.
    Zainwestuj w dębowy - tu możesz byc spokojny. Od razu lakier 3 warstwy
    i koniec.

    Jak chcesz uzyskać niesamowity ciemny kolor zapakuj ten próg szczelnie
    w wór foliowy
    z wacikami nasączonymi amoniakiem (min 25%) na 24 godziny (najlepiej
    na przewiewnym strychu)
    Uzyskasz piękny opalizujacy i trwały kolor ciemnawy - zależnie od tego
    gdzie dąb rósł.
    Kolor wnika głęboko więc nawet po starciu lakieru jest jednolity.
    Zrób wcześniej próbę na małym kawałku tej samej deski
    Wysusz, wywietrz (nie w domu) i po kilku dniach połóż znany już
    lakier.
    Bedą Ci zazdrościć a próg przeżyje w dobrej kondycji całe lata.

    Ogólnie lakiery dwuskładnikowe są trochę lepsze ale trudniesze w
    aplikacji.
    Poza tym nie wiem czy są maty i półmaty wśród nich.