    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Potrzeby na wykończenie - stan deweloperski
    Date: Tue, 20 Mar 2012 09:53:05 +0100

    > Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup

    > Oczywista oczywistość.
    > Pytałem, bo gdzieś czytałem/słyszałem, że przyjmuje się "średnio" (wiem,
    > wiem - mało precyzyjne pojęcie), że koszt wykończenia to około 1000 zł /
    > m2.
    > No i tak z ciekawości postanowiłem podpytać w najbardziej odpowiednim
    > miejscu :-)

    Niektórzy pisząc o wykończeniu mają na myśli wszystkie roboty gdy stoją mury
    i są instalacje. Czyli np. tynkowanie, gładzie czy parapety, a Ty to już
    masz zrobione.

    > No tak...
    > Muszę przyznać, że trochę się podbudowałem po tej Twojej wyliczance.
    > 1000/m2 trochę mnie przerażał. A skoro Tobie się udało za <300, to widzę
    > realną szansę nie przekroczenia 500/m2. No chyba, że żona zacznie
    > wydziwiać ze chciejstwami względem materiałow ;-)

    Jeszcze nie udało, ale jestem na dobrej drodze. Ja żonę uwzględniłem już
    kosztorysie. Wzięliśmy katalogi i pytałem ją jakie lampy jakie karnisze,
    jaka umywalka i.t.d. i to uwzględniałem w kosztorysie, nie robiłem go w
    ciemno. Dlatego na razie obyło się bez kosztownych niespodzianek.

    Nie zwróciłem wcześniej uwagi, że masz schody więc tego nie uwzględniłem.
    Trzeba by dodać kilka tys. Oferty stolarzy jakie widziałem to ok 6 tys. za
    całość. Przy samodzielnym wykonaniu wychodzi 100 zł / jeden trep dębowy + 20
    zł / drewno na podstopnice + ok. 100 zł za metr bieżący balustrady (drewno +
    nierdzewka) + lakier razem od ok 3,5 tys. wzwyż.

    Pozdrawiam
    Ergie