    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o opinię nt materiałów do wykonania domu.
    Date: Mon, 18 Nov 2013 22:54:46 +0100

    W dniu 2013-11-17 14:39, Adam pisze:

    > A ja pamietam jak w 2007 startnalem z budowa i odrazu mialem w planach
    > ocieplanie styro 20cm. Zajrzyjcie do archiwum usenetu - 99% z tutejszych
    > grupowiczow stukalo sie w czolo ze tak grubo i ze to nie ma sensu - dzisiaj
    > wszyscy jak jeden uwazaja ze to jednak jest OK

    Tak, to prawda. Tylko ze to statystyka. Wiekszosc w wyborach do wladzy
    wybrala co wybrala, co wcale nie znaczy, ze dobrze. :-)
    Swoja droga to za pare lat okaze sie, ze wszyscy kleja juz 30cm bo
    modne, ale bez rozwiazan kompleksowych typu zmniejszenie strat w dol
    itp. pomysl wydaje sie malo racjonalny. Bo chocby Twoj przyklad pojscia
    w tansze zrodlo niz wydawanie dwa razy tyle na budowe jest lepszym
    rozwiazaniem. Slowem nie tracmy glowy. :-)

    >:D Za kolejne 5 lat wiekszosc
    > bedzie chciala w domu montowac PC ;)

    Byc moze tez bym chcial - kwestia ceny.
    To latwo sie poronuje dzis, ale te pare lat temu kiedy pisywal tu
    jeszcze chyba jedyny grupowy uzytkownik PC Gasper, ceny pomp ciepla z
    instalacja jej przekraczaly 50 tysi. Czas leci i ceny tez, wiec dzis
    moze i kilku z nas krytykow ma inne zdanie. Majac do wyboru PC za dyche
    i kociol za szesc tysi to mozna sie zastanawiac tyle, ze dzis.
    A wogole to temat jest na wyros, bo kto wie jak to bedzie za 10 lat. M
    tu opowiada o ropie i Chinczykach, ale z drugiej strony samochody
    elektryczne czy hybrydy sa coraz bardziej popularne. Ja bym nie
    panikowal. Wazne zeby instalacja byla mozliwie niezalezna od zrodla.
    Wtedy zmiana samego zrodla nie stanowi problemu. Innymi slowy podlogowka
    w formie kabla grzejnego to kiepski pomysl.

    Pozdro.. TK