eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni? › Re: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 7 Aug 2019 11:13:30 -0700 (PDT)
    <1r5x9i7sieoae$.dlg@myjk.org>
    <9...@g...com>
    <m...@m...org>
    Subject: Re: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2019 11:29:03 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 7 Aug 2019 08:33:55 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ja to napisałem, ale mniejsza o większość.

    > Bo chyba po to ją rozpoczynałeś aby dojść do wniosków jakichś. Ty dyskusję
    > chcesz skończyć bo mnie brakuje mam wiary w to co piszesz. No brakuje, bo
    > fizyka i logika temu przeczy.

    Chyba nie, Odpisalem Lisciastemu a ty sie uaktywniles.
    Tak, nie czytasz uwaznie.

    > Ale to będzie droższe w instalacji i używalności niż klimatyzatory.

    Ale ma swoje zalety, czyscic mozesz powietrze, usuwac wilgoc, dodawac ja jak
    trzeba...
    Mozna nieco zlagodzic przeciagi jesli sa przez nawiew cieplego. Itp.

    > Bzdura, na nic takiego się nie uparłem, poza zaprzeczeniem że tylko
    > promienniki się przyczynią do powstania grzyba a inne źródła nie.

    Ok. Jak tam chcesz. Promienniki to plaster na syfa. Moze i ladnie bedzie wygladac ale
    to jest rozwiazanie problemu ktory powinno sie rozwiazac inaczej.
    Ale jak tam uwazasz.

    > Argument porażający.

    No, bo tu nie ma co dyskutowac. Dmuchaj, im wiecej tym bardziej promieniuj IR. Bo
    domownikowi bedzie w rece zimno.
    Nie, nigdy tego w przestrzeniach biurowych nie doswiadczylem. Tak sobie tylko
    projektuje...

    > Naucz się czytać ze zrozumieniem, bo ewidentnie masz tym problem. Nigdzie
    > ich nie polecałem -- polecałem w przypadku grzania prądem pompę ciepła (vel
    > klimatyzator jak nie ma niskotemperaturowego systemu CO), a promienniki
    > tylko w ostateczności i jako uzupełniające głónego źródła ciepła (coś jak
    > kominek co to się go od święta odpala).

    W ostatecznosci kiedy? Jak ostra zima jest? Czy tylko jak sie przed komputerem
    siedzi?

    Jak ogrzewania brakuje to znaczy ze jest zle zaprojektowane. Promiennik to plaster
    wtedy. Ok. Wtedy moze i grzyba nie bedzie. Ale to nadal plaster. Bo albo plaster na
    deficyt ciepla albo plaster na naddatek przeciagu z wentylacji w danym punkcie
    mieszkania albo ogolnie.

    > Żadna nie sprzyja. Poczytaj sobie o punkcie rosy który sprzyja wystąpieniu
    > grzyba i pleśni, tj. jakie warunki muszą wystąpić aby ten grzyb wylazł. W
    > skrócie ściany muszą być przemarznięte, w powietrzu musi być gorąco i musi
    > być brak albo znikoma wentylacja przez co w powietrzu jest dużo wody. I
    > musi to swoje trwać. Wtedy są warunki do występowania grzyba, a nie jak się
    > wietrzy i jest zimno.

    Cos tam wiesz, malo widziales.
    No nic, ano moje obserwacje ani ten miernik pirometryczny co mi pokazuje szanse na
    grzyba sie z Twoim optymistycznym pogladem nie zgadza.

    > W ogóle niepotrzebnie zaczynałeś.

    Ja, nie :) Zajrzyj kto zaczal...
    I zajrzyj kto pierwszy napisal ze sie nie zgodzimy.

    No chyba ze jestes Lisciasty to spoko, odpisywalem Tobie.
    Jestes?