eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePytania o instalacje elektryczną - projekt i wykonanie › Re: Pytania o instalacje elektryczną - projekt i wykonanie
    From: "Amir" <d...@S...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytania o instalacje elektryczną - projekt i wykonanie
    Date: Thu, 22 Apr 2010 09:41:30 +0200

    > Ponieważ instalacje chce robić sam a elektryk ma mi ją tylko odebrać to
    > mam
    > kilka pytań:
    > 1. Czy po ułożeniu instalacji muszę jakiś projekt robić, czy muszę
    > namościć coś na stronie projektu oryginalnego? I jak to w ogóle wygląda od
    > strony formalnej?
    > 2. Jak układać przewody, jakie przekroje jakie zabezpieczenia, ile max
    > odbiorników na jeden przodów na jedno zabezpieczenie?
    > 3. Jakie zabezpieczenia gdzie należy dawać?
    > 4. Macie może jakieś opisy takich instalacji, co i jak powinno się
> [...]

    Proponuję ci tylko samemu zrobić kable do monitoringu, internetu reszte
    zostaw elektrykowi
    albo jak wczesniej napisal kolega, rob jako pomocnik.

    szkoda pozniej kuc scian.

    Kable obowiązkowo prowadz, wifi oczywiscie będzie
    ale na pewno
    warto doprowadzic skrętke, duzo tlumaczyc, ale po prostu to zrób, koszt
    zaden, a na pewno przyda ci sie

    min do TV, do pokoi dzieci, do kamer, z kazdego miejsca skrętka zchodzić się
    ma w jedno miejsce

    Ja u siebie wykulem z piwnicy na strych na 110 rurę pion,
    Skrętki idą część do piwnicy tam skrzynka serverowa będzie stała, switch 24
    port, bramka voip, router wifi, (PC do cenetrum rozrywki+ 5m HDMI do salonu
    do LCD)
    na strychu druga skrzyna wazniejsza będzie na srychu, ze względu na
    trydnieszy dostęp,z zasilaczem awaryjnym, alarm integra, źródło internetu
    wimax, rejestrator kamer.

    Skrętkę doprowadz z kotłowni do salonu, do sterowania będzię niezbędna
    ogrzewaniem, cokolwiek bys nie miał
    gaz, piec na węgiel itp.
    idąc dalej warto doprowadzić do każego grzejnika przewod telefoniczny gdyż
    jest najtanszy, 100m moze 10zł
    do centralnego zasialcza, będzie sterował zamykaniem termostatu w
    okreslonych godzinach (jak masz podlogowke, to z kazdego pomieszczenia do
    sterowania podłogówką), sporą oszczędnośc ci to da,
    niby są na baterie ale po co wymianac co jakis czasjak mozna przeobic na
    zasilacz.
    Skrętke żelową do domofonu, wideo domofonu.

    to z takich prostych czynności, które sam może zrobić, które ja sam
    zrobiłem.
    jeszcze zastanawiam się czy do każej rolety nie poprowadzić skrętki, chociaż
    mam sterowane pilotem, ale nie chce przesadzac :)
    po prostu zastanawiam się nad zamontowaniem stacji pogodowej, która
    wspolpracuje z roletami
    http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/51,61425,5152390.html?
    i=5

    Skrętka tania, i nie tylko do intenretu mozna ją wykorzystać, dlatego nie
    zaluj jej
    pozdrawiam