    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Reduktor ciśnienia wody
    Date: Sun, 20 Sep 2015 11:47:10 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 19:45 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Dobrze wiedziec - planuje na przyszly rok instalacje nawadniania.
    > Jaka dokladnie masz rure - 1' wew czy zew? Pewnie PE25 albo PE32?
    > Finansowo sama rura to i tam jakies grosiki (1-2 pln za metr) :)

    Czarna, do systemów nawadniania - PN6 czy jakoś tak (do 6 bar)

    > Ja sie caly czas sugeruje tym, ze przy 3,5 bar na reduktorze, przy wezach
    > ogrodowych 20m 3/4' i 20m 1/2' woda tryska tak ze podlewanie idzie
    > strasznie wolno. Dopiero jak ustawie 5-6bar to cisnie jak z weza
    > strazackiego ;) Fakt faktem, ze sam kran jest podlaczony ~10m PEXem 16,
    > czyli strasznie cienka rurka :)

    A tutaj masz wszędzie (poza przyłączem) 1" (u mnie max długość w sekcji to
    15m) - przez co straty przepływu są niewielkie. Dodatkowo zraszacze mają
    dużo lepsze dysze niż te ręczne sikawki nakładane szlauf.

    Aby nie popłynąć na kosztach (gdy robisz sam) - dokładnie przemyśl sekcje,
    ile ich będzie, ile zraszaczy, ile złączek, ile trójników itp i zamawiaj w
    necie (nawet na kilka razy, i tak się opłaci).
    Ja w trakcie budowy systemu zabrałem się za jego "rozbudowę" i w efekcie
    drugie tyle gratów dokupowałem na bieżąco w castoramie gdzie cena byle
    złączki była 300% większa od tej internetowej :-)
    Najłatwiej zacząć od jednej sekcji, kupując 20m węża, kilka złączek,
    trójników ze 2 -3 zraszacze i poskładać to wszystko na ziemi bez kopania
    dołów. W trakcie używania takiego "systemu" zorientujesz się jak go
    optymalnie ułożyć (będziesz mógł go przestawiać, skracać, wydłużać,
    przemieszczać) aby lało się tam gdzie powinno.
    Ryzykujesz niewiele - a sporo się nauczysz, po tym etapie bierz się
    dopiero za planowanie całości łącznie z elektrozaworami i sterownikiem.

    TG