    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Mon, 21 Dec 2009 02:40:16 -0800 (PST)

    On 21 Gru, 11:15, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:6d555386-73e1-40d1-8b75-fa3c93bb3e32@
    m16g2000yqc.googlegroups.com...

    > Gość pyta to wyopadało by coś odpowiedzieć.
    I odpowiedziałem.
    ;-)

    > Zamiast radzic mu ze ma ustawiac mechaniczna na pół wymiany na godzine to
    > lepiej chyba mu doradzić zrezygnowanie z tej kosztownej inwestycji.

    To odpowiedz mi na pytanie... co szybciej zagotuje wodę prąd czy gaz?
    Bo jak grzejesz prądem to gotujesz 0,5 l wody a jak gazem to 2
    litry....
    ;-)
    Czy już rozumiesz?
    Jak nie to pytanie pomocnicze... dlaczego przy grawitacyjnej miało by
    wystarczyć 0,5 wymiany na godzinę, a dla wentylacji mechanicznej już
    nie?
    I dlaczego z uporem maniaka cytujecie te 0,5 wymiany skoro zalecenia
    projektowe dla wentylacji GRAWITACYJNEJ mówią o 2-ch wymianach?

    Jakiekolwiek ustawienia użytkownik uważa za właściwe dla niego, to są
    to takie same wartości dla OBU rodzajów wentylacji. Powietrze wciągane
    grawitacyjnie nie jest w żaden sposób bardziej wartościowe niż te
    wtłaczane mechanicznie, więc sposób wtłaczania nie ma żadnego wpływu
    na zapotrzebowanie ilościowe. Jest to tak oczywiste nawet dla bardzo
    ograniczonego umysłowo osobnika iż muszę uznać że Twoje wypowiedź jest
    czysto złośliwa, może nawet to forma trollingu.
    ;-)

    > Przy grawitacyjnej podobno mieszkańcy szczęśliwi nie są bo śmierdzą i bóle
    > głowy miewaja;))

    No skoro ograniczyli do 0,5h to może się tak zdarzyć. Tym bardziej że
    przy grawitacyjnej to żadnej wartości nie możemy być pewni.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.