  • Data: 2009-12-23 10:30:20
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hgsnk1$oa$1@news.onet.pl...

    > Pustak 4-kanałowy - ok. 10 zł brutto.

    http://www.markowicze.com.pl/dzial/oferta/pustaki_we
    ntylacyjne

    RTaki pustak kosztuje ok 2zł

    > A może 8 metrów? Prorok jesteœ?

    A może 12?
    Nawet jak 8 to raptem 32 pustaki wiecej zyli 64zł

    > Piszemy o kominie wentylacyjnym. Też musi dobrze wyglšdać i być dostępny.

    I jest u mnie 4 kanały wentylacyjne są doklejone do komina dymnego i
    wszystko ponad dachem obrobione klinkierem.
    Dymny i tak bym klinkierem zakańczał a ze doszły wentylacyjne to po prostu
    komin nad dachem jest troche szerszy i zużyłem troche więcej cegiał
    klinkierowych

    > Biorš "zwyczajowo" stosownie do iloœci przewodów. Jest pewna różnica w
    > odbiorze 6 zamiast 10 przewodów.

    Nie wiem gdzie takie zwyczaje.
    U nas biora jedną kwote za odbiór+ wystawienie stosownego papierka
    niezaleznie ile kanałów wentylacyjnych/ dymnych jest.
    Zreszte ta opłata to tez niewielka kwota niepoamietam dokładnie ale raczej
    nie więcej jak 150zł

    > Ta pozycja istnieje zawsze, często jest ukryta w cenie materiałów, usług
    > lub kosztach poœrednich.

    A to wiem. Ale skoro pustak wentylacyjny kosztował mnie 2zł to znaczy ze
    tyle zapłaciłem za niego i ani grosza więcej(a w sumie mniej bo vat
    odliczyłem) i że dostarczyli mi go w tej cenie na budowe.
    I taką cene przyjełem do wyliczeń

    > Dobrze przeczytaj - napisałem konserwacje. Skšd wiesz, czy komin
    > wentylacyjny i jego obróbka na dachu po paru zimach nie będš wymagały
    > naprawy czy chociaż przeglšdu od góry?

    A skąd wiesz czy rekuperator i cała wentylacja mechaniczna nie będzie
    wymagała naprawy konserwacji itp po kilku latach?
    Ale konserwacji wymaga wszystko. Rekuperator, wentylacja mechaniczna itp.
    Dom moich rodziców zbudowano w 1968roku. Pierwsza powazna konserwacja komina
    była w zeszłym roku jak wymieniali pokrycie dachowe. zrzucili część komina
    wystająca poza dach która była zbudowana ze zwykłych cegieł i wymurowali z
    klinkieru
    Dom mojej babci jest p[rzedwojenny. Majatku na konserwacje nie wydaje. W
    sumie nikt tam na dach oprócz kominiarza nie wchodzi. Nawet kominiarz nie
    wchodzi na dach bo czyści poprzez wyczystki w na strychu. Komiarz przychodzi
    raz do roku bo tak przepisy wymagają.

    Krzysiek