  • Data: 2016-09-20 10:35:17
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 20 Sep 2016 01:04:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Na razie nikt nie przedstawil wyliczen ze rekuperator
    > przynosi oszczednosci i amortyzuje sie w rozsadnym czasie.
    > W takiej sytuacji mozna go uwazac za bajer sluzacy jedynie podwyzszeniu
    > komfortu, oczywiscie pod warunkiem ze posiadacz nie ogranicza przeplywu
    > zeby za duzo pradu i opalu nie zuzyl.

    Różnica pomiędzy WG i WM wynosi około 4-8 tys. zł brutto (gdy robi mi firma
    z reku o wartości 6 tys. zł). Jak się to zaplanuje i uwzględni mniejsze
    straty na wentylacji, można kupić PC PW 6-10 tys. zł tańszą niż z WG czy WM
    bez rekuperacji. Więc już na poziomie inwestycyjnym się rekuperator
    "zwraca".

    No ale to trzeba uwzględnić wszytkie elementy, a nie tylko "paliwo" do
    samochodu elektrycznego z segmentu E, gdzie odpowiednik paliwowy o
    podobnych osiągach przyśpieszenia kosztuje 2-3x tyle (że wtedy zużycie
    paliwa jest 10x większe niż w aucie za 150 tys. zł do którego zapewne zwrot
    Tesli porównywałeś, nie wspomnę).

    Ps. kiedy się nauczysz cytować posty ignorancie?

    --
    Pozdor
    Myjk