    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Date: Wed, 21 Sep 2016 18:51:57 +0200
    <0...@g...com>
    <1...@m...org>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <nrtbt4$fvi$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <nrtgl4$kkp$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <nrtlf1$pg9$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>

    W dniu 2016-09-21 o 16:12, Budyń pisze:

    > zaduch - to sie odczuwa najgorzej przy wejsciu do budynku, potem sie człek
    przyzwyczaja. U znajomka - siekiera w powietrzu :)

    Znam to z wizyt w stosunkowo malych mieszkaniach. W domu mieszkam juz
    pare lat nigdy nie czulem zaduchu, nawet po powrocie z godzinnego
    odsniezaniu. Zdarzaja sie uciazliwe zapachy z gotowania jakiejs cebuli,
    kiedy lzy z oczu wyciska prawie w calym domu i jesli dla kogos moze byc
    to malo komfortowe to ja z tym nie dyskutuje. WM z cala pewnoscia w
    takich przypadkach bedzie znacznie lepsza. To samo imprezy, czy
    lazienka. Dla mnie to jednak nieuciazliwe incydenty.

    > Mnie natomiast najlepiej pasuje spac przy otwartym oknie - co od jesieni gdy sie
    juz nie da mocno przeszkadza - co z tego ze przed snem wietrzone gdy w nocy mocno sie
    powietrze psuje. A drzwi sie nie da zostawic otwartych bo zwierz przylezie.

    Ja mam rozszczelnione okno. Pewnie, ze gorsze to rozwiazanie, ale nie
    zauwazam dyskomfortu. Moze wg. norm to sie malo zgadza, ale dla mnie
    miara jest moj komfort.
    Poza tym WM to dalsze obstawianie sie jak by nie bylo awaryjnymi
    urzadzeniami. Dzis np. nie wylaczyl sie hydrofor. Pompa byla goraca az
    smierdziala. Pizdnal zapewne wylacznik cisnieniowy. Osprzet Metabo gdyby
    co. Cza bedzie zmienic zamiast posiedziec przy kawie. Wiosna okazalo
    sie, ze spada cisnienie w instalacji CO. Po odcieciu kotla cisnienie
    spada w kotle. Znaczy w szescioletnim kotle prawdopodobnie pizdnal
    wymiennik. Nowy bagatela dwa tysie. Zastanawiam sie, czy nie lepiej
    zmienic kociol. W indukcji wymienione triaki od dwoch cewek. W lodowce
    co jakis czas padaja zawiasy. I tak co jakis czas zona melduje mi jak
    konserwatorowi. Mam coraz wieksza awersje do urzadzen ulatwiajacych
    zycie przez ich sama obecnosc. Jeszcze czekam kiedy naped do bramy sie
    rozp..li kiedy bede sie spieszyl rano. Nauczony doswiadczeniem sklaniam
    sie jednak do upraszczania wszystkiego co sie da najbardziej. Ale to
    moje przemyslenia. Do tego wiekszosc urzadzen wymaga indywidualnych
    ustawien. i gdy trzeba cos poprawic to zaczynamy po raz kolejny od
    studiowania instrukcji, bo kto pamieta parametry bramy jak np. wroci z
    serwisu? Tym samym za rekuperator awansem dziekuje, za fanaberie typu
    PLC od wszystkiego tym bardziej.

    Pozdro.. TK