  • Data: 2009-12-22 12:36:01
    Temat: Re: Rekuperator - temperatura na nagrzewnicy
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Gru, 13:08, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > No to opisuje

    Dzięki.

    > Tak czy siak wymiennik zamarza. Jak zamarznie to z domu jest wywalane
    > cieple powietrze aby ogrzac wymminenik krzyzowy.
    > Wentylator na czerpni stoi
    > Wtedy w domu robi sie podcisnienie. I nastepuje zasysanie swiezego
    > powietrza przez czerpnie.
    > przepustnica ma temu zapobiec.

    Jak nie zassie przez czerpnię (i rozumiem że także wymiennik) to musi
    inną drogą... Czy zrobiłeś jakiś bypass?
    No bo próżni w domu się nie da zrobić ... ;-)
    Na razie wydaje mi się (może niesłusznie) że o ile przepustnica na
    wlocie może mieć jakiś sens, o tyle ta na wylocie nie ma żadnego
    (zwiększa tylko opory).

    > Niektore rekuperatory maja program w czasie zamarzania wymiennika
    > modulacje predkosci obrotowej wiatraka. Wtedy wiatrak na czerpni
    > zwalnia powoli a wiatrak na wyrzutni rozkreca sie tez powoli. Miedzy
    > nimi zawsze panuje roznica predkosci tak akby w domu bylo
    > nadcisnienie.-

    Podciśnienie... skoro zwiększa się prędkość wylotowa a wlotowa maleje
    to robi sie podciśnienie w budynku.

    Zadałem pytanie bo pisałeś że w razie zamrożenia to system zaczyna
    działać jako wentylacja grawitacyjna. Nie wiem co miałeś na myśli.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.