    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 7 May 2017 10:32:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Remont starej chałupy-jak się do tego zabrać?
    From: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > Z doświadczenia kilku moich znajomych, którzy postanowili odnowić stare,
    > wynika jednoznacznie że dużo taniej i prościej jest zburzyć stare a na tym
    > miejscu wybudować nowe i z taką funcjonalnością jaką chce inwestor a nie
    > taką jaką zastali.

    Zgadzam się.Ale nie wiem, czy zmieniły się przepisy.
    Prawie 10 lat temu kupiłem drewniany domek w stanie rozpaczliwych.Zgłosiłem remont
    polegający na wymianę dachu, stropu , naprawę i częściową wymianę ścian i
    fundamentów. Taką zgodę dostałem."Rozpaczliwość " polegala na tym, że po zdjęciu
    dachu i stropu ściany się rozpadły. Wyglądający na dobry ceglany fundament nie miał
    rogów...
    Okazało się, że na zgłoszenie remontu moglem legalnie zbudować dom od nowa,zachowując
    stare wymiary.Co ciekawe, dom był 2 metry od ulocy i tak musiał zostać.Obecnie jest 8
    metrów...
    W efektcie mam całkowicie nowy dom w miejscu, gdzie nowego nie mógł bym
    postawić.Aktualne były umowy z wodą i prądem.legalnie mogłem zmienić przyłącze z 1
    fazowego na 3f. Ale już zmianę na inny słup już było nie do przejścia.
    Nie wiem, w jakim stanie jest Twój domek.Ale wiem, że wywalenie ruiny z korzeniami i
    budowa od nowa będzie bardziej efektywna, niż gruntowny remont.Koszty mogą być
    porównywalne, ale nie będzie żadnych niespodzianek typu rysujące sie fundamenty, czy
    kiepska izolacja.
    Jedyne, co trzeba było zachować, to wymiary zewnętrzne. Zmiana spowodowała by
    konieczność zrobieniem projektu, a to czasami może byc duży problem.
    Ale sprawdż w przepisach i w gminie, jakie masz możliwości...
    Pozdro.abomito