    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Robot
    Date: Sun, 14 Feb 2021 22:05:23 +0100

    On Sun, 14 Feb 2021 19:02:28 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Styki w Roombie sa zagłebione w tworzywo, w modelu 6xx i 9xx.
    > Szczotka
    > nie miała by jak po nich zamiatać. Brudzą mi się styki w bazie,
    > widać na
    > nich nawet czarne narośle brudu.

    W i7 styk w robocie nie jest zagłębiony, smyra po nim szczotka.
    Inna idiotyczność w obszarze styków i ładowania w i7 polega na tym,
    że czesto zabrudzony styk ładuje ale ciut wolniej. Jeśli występuje
    jakaś anomalia w ładowaniu (ale nie kompletny jego brak) to i7 nie
    wznawia pracy po naładowaniu (po przerwie na ładowanie), tylko po
    prostu sobie siedzi w stacji, mimo że naładował się już na 100%.
    Aplikacja nie informuje o tym problemie. W efekcie robot nie kończy
    rozpoczętej pracy. Gdy ładowanie jest "normalne" jest informacja
    "robot wznowi pracę za 20min" i faktycznie wznawia nie czekając nawet
    do pięknego naładowania. Irytujące jest to, że w praktyce ładownie
    "normalne" od "zabrudzone styki" czasowo prawie się nie różni, w obu
    przypadkach w podobnym czasie się doładuje.

    "Brudne styki" to dla polskigo serwisu/oficjalnego dystrybutora (DLF)
    remedium na absolutnie każdy problem (który z uporem maniaka im
    zgłaszam). Na jakikolwiek problem zawsze wpierw proponowane jest
    rozwiązanie "czy próbował pan oczyścić styki?". Drugie to oczywiście
    "czy próbował pan resetować urządzenie", a trzecie (najgłupsze) "czy
    próbował pan usunąć mapę i stworzyć nową" (to że tworzenie mapy
    zajmuje jaskies dwa-trzy dni widać nie robi na nich wrażenia).

    > Co kilka tygodni wycieram szybę zderzaka od środka. Znacząco pomaga
    > zderzaniu ze ścianami.

    W i7 trzeba odkręcić 9 śrub żeby się dostać do wnętrza zderzaka.

    A jak w Twoich wygląda temat omijania przeszkód? U kogoś gdzieś
    widziałem starszą roombe obklejoną gąbka samoprzylepną by nie waliła
    po meblach. I7 wali na oślep we wszystko, oprócz ścian. Do ścian
    dojeżdża zwalniając, ale wystarczy postawić mu tam gdzie się nie
    spodziewa inną przeszkodę (krzesło, przestawić mebel) i już wali na
    oślep. Ale trzeba przyznać, że algorytm omijania przeszkód ma
    świetny, tak samo algorytm (dokładnego) czyszczenia wokół przeszkód
    (np. nóg od mebli, krzeseł itp.).

    --
    Marek