    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 11 Aug 2020 00:42:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Roundup
    From: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 11, 2020 at 4:11:53 AM UTC+2, KIKI wrote:

    > Zdecydowanie roundup 480 pomaga na samosiejne drzewka i krzaczory.
    > Warunek to natychmiast po wykarczowaniu, dosłownie w 10 sekund po
    > wycięciu zapędzlować pieniek i przykryć. Ten 480 potrzebuje 1 godzinę,
    > nie jak zwykły 6 godzin. Nawet z cienkiej gałązki po roku zaczyna rosnąć
    > drzewko i może rozwalić murek czy podmurówkę płotu. Nawet te małe trzeba
    > uciąć sekatorem i pędzelkiem je zarandapować.

    Ale caly czas pozostaje pytanie co tam ma byc docelowo? Trawnik? To szkoda kombinowac
    z rundapem (no, moze przed zalozeniem trawnika), pozniej wystarcza samo koszenie.
    Zadne drzew i krzaczory nie przezywaja takiego traktowania ;)
    Ja mam trawnik typu laka ;) na dzialce, gdzie byl sad owocowy, wisniez 15 lat chcialy
    odrastac... nie stosowalem zadnej chemii, tylko kosiarka. Poczatkowo (po budowie)
    bylo sporo chwastow, ale same zanikly... teraz staram sie kosic jak najrzadziej, bo
    mi sie po propstu nie chce ;), 4-6 / rok? czy cos kolo tego. maks co wyrosnie
    wyzszego to jakis oset (ale baaaardzo spordycznie).
    Jesli zostawisz ziemie, to albo nasypiesz tyle chcemii, ze nic nie wyrosnie, czyli
    bloto bedzie :(, albo zarosnie calosc i akcje rundupowania bedziesz co kilka lat
    powtarzal... to juz lepiej zlecic koszenie 2x rok ;)