  • Data: 2009-10-27 22:36:31
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hc7gf0$vk3$1@news.onet.pl...

    > Przez pogodowke rozumiem cale sterowanie pogodowe, nie sam czujnik. Kociol
    > moze nie miec opcji sterowania pogodowego, ale termostat pokojowy musi
    > obsluzyc.

    No tak, ale jest w kotle jedno zlacze do tego. Wpinasz tam albo to, albo
    tamto. Wlasnie zajzalem do dokumentacji kotla, narysowane jak wol i pokazane
    opcje roznych czujnikow, ale wszystko w jedno miejsce. nie jestem pewien, a
    raczej gleboko watpie zeby moglo to grac wspolnie. Tym samym zlaczem
    sterownik pogodowy zczytuje temp. CWU i temp. kotla, modulacje palnika i
    wszystko to wyswietla na wyswietlaczu w salonie. Jak wepne tam dodatkowy
    czujnik wlacz/wylacz to raczej bedzie kicha. Sam kociol jak czytam ma
    mozliwosc dolacznia czujnika temp. zewn. Mozna tez wybrac odpowiednia
    krzywa, ale to nie to samo co oddzielny sterownik dwoch obiegow. To zupelnie
    oddzielne urzadzenie do ktorego podlacza sie mieszacz, pompe ukladu
    mieszajacego, czujnik obiegu z mieszaczem, czujnik temp. zewn i sterownik
    zawierajacy czujnik temp. wewnetrznej, do powieszenia w pomieszczeniu
    referencyjnym. Calosc jednym kablem 2x0,7mm wpina sie do kotla w miejscu
    podlaczania innych czujnikow, znaczy do wykorzystania dwa piny. Sterownik
    pogodowy w moim przypadku to nie to samo co sterownik w kotle do ktorego
    podlacza sie czujnik temp. zewn. i wybiera krzywa choc prosta jednego obiegu
    grzewczego. Na sterowniku w pokoju mam mozliwosc sterowania praca calego
    ukladu. Oddzielnie obiegiem z mieszaczem lacznie z krzywa choc prosta,
    oddzielnie obiegiem bezposrednim z wlasna krzywa choc prosta i CWU co
    oczywiste. Calosc jak pisalem wykorzystuje jedno przewidziane w kotle zlacze
    do podlaczania czujnikow i sterownikow temp. wewnetrznej.
    Sorry ze pisze dla niektorych rzeczy byc moze oczywiste, ale dla mnie
    jeszcze nie dawno takie nie byly i moze choc troche wyjasni to sytuacje. Nie
    widze mozliwosci wpiecia oddzielnego poza wbudowanym w sterownik czujnika
    temp. wewnetrznej, innymi slowy uklad tego nie przewiduje. A zawieszenie
    sterownika w sypialni nie za bardzo mi pasuje i dodatkowo moze powodowac
    sytuacje odwrotna, tj. taka w ktorej podlogowka bedzie grzana zbyt krotko,
    bo grzejnik nagrzeje szybciej mniejsze pomieszczenie.

    No i takie mam watpliwosci. Czy zadziala moje podejscie do tematu, nie mam
    pojecia.

    Pozdro.. TK