  • 1. Data: 2010-08-21 18:26:42
    Temat: Re: Rozłożyste drzweo na centralne miejscee
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "eljotnes" <f...@p...onet.pl> wrote in message
    news:4c70166b$0$22799$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > centralnie na środku ogrodu - drzewo było rozłożyste i dawało sporo cienia
    > i osłonę pod konarami, teraz mam problem co posadzić. Myślałem o buku
    > pospolitym odmiana Pendula lub wierzba płacząca/tylko te listki/. Mam więc
    > pytanie:
    > jakie gatunki polecalibyście na posadzenie na centralnym miejscu w
    > ogrodzie - drzewo musi być stosunkowo duże ok 10-15 m i rozłożyste?
    > jak duże drzewo można posadzić, aby nie czekać, aż urośnie z mini sadzonki
    > i gdzie kupić takie drzewo do posadzenia /myślę że musiało by mieć tak ok

    Bo w ogrodzie dzikie wino
    W dzikim winie świat się plącze...
    I pergola.
    Albo / i tylko dłużej - lipa jak z Czarnolasu. I pasieka.
    Szklanica półtoraka w lipcowym upale w cieniu lipy...

  • 2. Data: 2010-08-21 18:34:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 20:26:42 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Albo / i tylko dłużej - lipa jak z Czarnolasu. I pasieka.
    > Szklanica półtoraka w lipcowym upale w cieniu lipy...

    Ja posadziłam lipę. Ma już 10 lat. A półtorak właśnie dojrzewa...

  • 3. Data: 2010-08-21 18:54:10
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "eljotnes" <f...@p...onet.pl> wrote in message

    Czy tą jabłoń połamało tak "na amen"? Jeszcze stoi czy już wykarczowana?

    Pozdrawiam
    skryba

  • 4. Data: 2010-08-22 00:08:00
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Ikselka wrote:

    > Ja posadziłam lipę. Ma już 10 lat. A półtorak właśnie dojrzewa...

    co do lipy... czy mogę wyrąbać, wykopać odrost z podstawy pnia/korzenia
    lipy - na ogół mają tego dużo wokoło - i posadzić?
    czy to się przyjmie i czy lepiej robić to wiosną, czy jesienią?
    czy może podlega to po prostu generalnym zasadom sadzenia drzewek?

    moon

  • 5. Data: 2010-08-22 09:08:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 02:08:00 +0200, moon napisał(a):

    > co do lipy... czy mogę wyrąbać, wykopać odrost z podstawy pnia/korzenia
    > lipy - na ogół mają tego dużo wokoło - i posadzić?
    > czy to się przyjmie i

    Nie. Odrost musi mieć korzenie, aby się przyjął.

    > czy lepiej robić to wiosną, czy jesienią?

    Jeśli lipkę wykopiesz gdzieś "na dziko", to lepiej wiosną - a jeśli kupisz
    taką w pojemniku, to wszystko jedno.

    > czy może podlega to po prostu generalnym zasadom sadzenia drzewek?

    Tak: musi miec korzenie :-)