  • Data: 2014-05-21 13:10:50
    Temat: Re: Rzecz dzieje się w Polsce
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:9007f80e-3f52-47d9-b549-b7bdccfbcacb@go
    oglegroups.com...

    > Dyskusja jest w kontekście tego ze blokowanie reklam to okradanie kogoś
    > tam.

    Ależ przeczytaj mój post. Ja się do tego nie odnosiłem, tylko do bzdur jakie
    użytkownik przy tej okazji napisał:
    - klikając w link zawiera się umowę
    - do oglądania reklam jest się przymuszanym
    - ten kto wyświetla reklamy przed filmem łamie prawo

    Zgadzasz się z tymi trzema powyższymi tezami? Jeśli tak to najłatwiej to
    uzasadnić paragrafem :-)

    > Skoro wchodzę na stronę i blokuje reklamę to nikogo nie okradam bo nikt
    > nie ostrzegł/poinformował mnie że warunkiem przeczytanie treści jest
    > obejrzenie reklam.

    Ale ja w ogóle nie odnosiłem się do tego czy blokowanie reklam do okradanie
    kogoś czy nie, tylko konkretnie do bzdur napisanych przez Użytkownika.

    > I tez o tym piszemy. Skoro film miał zacząć się o 20tej to niech się o
    > 20tej zaczyna. A skoro zaczyna się o 20,10 to robią mnie w wała.

    Całkowicie się z Tobą zgadzam, ale patrz wyżej. To się ma nijak do bzdur
    które Użytkownik napisał.

    A jeśli koniecznie chcesz bym zajął stanowisko w kwestii czy blokowanie
    reklam jest okradaniem - to oczywiście nie jest. Tak samo jak tzw.
    "piractwo" (ściąganie np. filmów z sieci) nie jest _okradaniem_ nikogo z
    niczego - to zupełnie inna kategoria czynów. Możemy dyskutować na temat ich
    poprawności moralnej ale na pewno nie jest to _okradanie_.

    Co do mnie to o ile reklam w TV ani w kinie nie oglądam, a w internecie mam
    włączone blokowanie spamu i reklam. To jednak na niektórych stronach celowo
    wyłączam blokowanie reklam by sobie właściciel zarobił. Robię to świadomie i
    całkowicie dobrowolnie. Po prostu wiem, że on z tego swoją stronę utrzymuje
    a chcę by ją nadal prowadził. To chyba logiczne? Obaj w ten sposób
    wygrywamy. Natomiast jeśli ktoś swoją stronę prowadzi w ten sposób że
    reklamy mi przeszkadzają to je wyłączam i nie widzę w tym nic niezwykłego -
    to jego zadaniem jest zachęcenie mnie bym te reklamy zechciał zobaczyć.

    Skoro ktoś wrzucił treść do publicznego internetu (nie obwarowanego
    abonamentem na treść i nie zabezpieczonego prawami dostępu) to ją udostępnił
    wszystkim i każdy tę treść może dowolnie oglądać. Np w prymitywnej
    przeglądarce tekstowej i nie ma żadnego obowiązku oglądania całości (w tym
    reklam).

    Natomiast z drugiej strony nie ma też żadnego prawnego obowiązku by
    właściciel strony dodawał jakiekolwiek ostrzeżenia "uwaga reklama!", ani tym
    bardziej nie ma zakazu dodawania reklam do np. filmów.

    Pozdrawiam
    Ergie