    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Schody - najtaniej jak mozna
    Date: Mon, 8 Feb 2010 00:30:58 +0100

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote:
    7...@3...googlegroups.com...
    > Mam taki pomysl aby zrobic schody.
    > Kupuje stopnie z plyty laminowanej meblowej lub HDF i przykrecam
    > listwe aluminiowa jako obrzeze. Wazne aby listwa/plaskownik nie
    > wystawala powyzej plaszczyzny stopnia. Wtedy krawedz ktora zawsze sie
    > wyrabia jest z alu i jest latwa do ewentualnej wymiany.
    > Koszt schodow dwuzabiegowych ze spocznikiem wychodzi mi okolo 500 PLN.
    > Pozniej jak sie wyeksploatuja przybic wykladzine.
    > Rozwiazanie takie jest wynikiem wysokich kosztow schodow /oferta 8kPLN
    > jest standardem/.
    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m

    Nie powiem co o tym mysle, bo nie chce sie nabijac :-P
    Wlasnie koncze montowac moje "tanie" schody. Aby obnizyc koszty, pomysly
    mialem przerózne. Ostatecznie skonczylo sie na stopnicach 4cm z jesionu,
    takiej samej balustrady (w tralkach chce polaczyc drewno z metalem) a
    podstopnice i cokolik zrobie z kafli (gres).
    Koszty: schody betonowe - ok. 500zl, stopnice, slupy, porecze - 4000zl,
    plytki na stopnice i cokolik - 250zl, listwy aluminiowe do plytek - 100zl.
    Tralki - 200zl, kolki do stopnic 130zl, piana 60zl, silikon 50zl
    Razem ok. 5300zl, z czego najwiekszy koszt to zamówione u stolarza elementy.
    Schody mam zabiegowe, kazdy stopien jest inny (sam je projektowalem i
    zalezalo mi na wygodzie uzytkowania, a nie latwosci wykonania) i stad taka
    cena.
    Jesli Twoje stopnie sa prostokatami, to bez problemu kupisz polakierowane
    jesionowe stopnie w cenie ok. 100zl/szt.
    Najlepiej zamów je u lokalnego stolarza, podobnie jak slupy i porecze. Jesli
    chcesz miec ciemne schody, w leroy-merlin jest teraz w promocji parkiet
    merbau za 69zl/m2. Mozesz nakleic go na jesionowe stopnie 25mm. O bejcowaniu
    schodów zapomnij.
    W castoramie sa 3m rury do karniszy z nierdzewki 19mm za ok.30zl. Jedna
    wystarczy na 3 tralki.
    Policz dobrze i zastanów sie, za 500zl to mozesz sobie dobra drabine kupic a
    nie schody.

    --
    Bartek