    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sezonowe zapotrzebowanie na cieplo jak liczycie?
    Date: Thu, 09 Dec 2010 15:10:42 +0100

    Dnia 09-12-2010 o 09:46:55 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Dobra...
    >
    > Teraz ja spytam ile wg Was i wg wszelkich norm powinien zużywać dom
    > energii na ogrzanie w pierwszym sezonie grzewczym - nowy dom - i w
    > sytuacji, kiedy ludzie jeszcze w nim nie mieszkają - penta się po nim
    > jak smród po gaciach jedna osoba :-))). ???
    >
    > Mnie coś się jednak wydaje, że ciut za dużo mi idzie opału, a kiedy było
    > przez pewien czas kilka osób w domu, to szło jakby mniej.
    >
    > Teraz grzeję, żeby mi nie pozamarzało, ale rodzina jeszcze się nie
    > przeprowadziła i szukam gdzie mam te słynne mostki cieplne :-)))

> [...]
    No i tu masz odpowiedź dlaczego ci tyle idzie, ja w garażu teraz mam 5st a
    jak był
    większy mróz to miałem nawet -2 :)
    Niestety garaż w bryle budynku jest doskonałym wychładzaczem, dlatego ja
    mam ocieploną
    ścianę na styku z domem (3W) strop ocieplony. Brakuje mi tylko ocieplić
    ścianę zewn od środka
    bo przez mur tworzy się mostek do pokoju na górze, i on ma gdzieś o 2 st
    mniej niż reszta,
    ale muszę garaż posprzątac aby to zrobić.

    --
    Pozdr
    JanuszK