eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkopana instalacja elektryczna - co powinienem zrobić?Re: Skopana instalacja elektryczna - co powinienem zrobi??
  • Data: 2012-03-05 09:06:07
    Temat: Re: Skopana instalacja elektryczna - co powinienem zrobi??
    Od: hk <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-04 11:35, SkiMir pisze:

    > Po pierwsze, to jak miało być zrobione?
    Z tablicy na parterze idą na poddasze dwa przewody do dwóch obwodów
    gniazdek. Fachowcy robili trochę tak jak chciałem a trochę tak jak im
    było wygodniej, więc w jednym pomieszczeniu nad rozdzielnicą były
    gniazdka od obydwu obwodów.
    Było uszykowane tak:
    obwód 1 - cały pociągnięty prawidłowo, jedna linia, puszki nr 1-10
    czekają na zasilenie od strony 1
    obwód 2 - jedna linia puszki 1-8, drugi kawałek 9-10 - całość czeka na
    zasilanie puszki nr 1 i połączenie puszki 9 też do 1

    I oni zamiast zasilić puszki 1 każdego obwodu i podpiąć w drugim
    obwodzie 9 do 1 zrobili tak, że podpięli 9 do zasilania a pierwszy obwód
    do puszki 1 drugiego. Zamienili dwa przewody.

    > Po drugie, może jakoś specjalnie to nie będzie przeszkadzać, że masz 20
    > gniazdek na jednym obwodzie bo np, będą tam podłączane urządzenia o
    > małej mocy.
    Będzie bo to cały poziom :(

    > Natomiast jeśli chodzi o przeróbkę - to żadnych lutowań ani łączeń w
    > miejscach później niedostępnych nie rób. W wylewkach tylko ciągłe przewody.
    No żal :( Choć te przewody w wylewkach (w zasadzie pod ale zabetonowane
    ochronnie jeszcze przed tynkarzami) i tak nie są dostępne ani "wyjmowalne"

    > Może da się gdzieś rozdzielić ten dłuższy obwód i podłączyć go do tego
    > krótszego tak aby wykonać to minimalną ilością prucia ścian. Tylko, że
    > musiałbyś wiedzieć jak dokładnie położone są przewody.
    No niby znalazłem jeszcze jedno miejsce podziału - wyszło by nie obwód
    lewy i prawy tylko przedni i tylny :) A gniazdek 7-13, to już do
    przyjęcia i tylko dwie puszki do wyrwania