  • Data: 2013-10-02 13:47:41
    Temat: Re: Śmieci cd.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4cx1000" napisał w wiadomości grup

    > Chcieli i chcą nadal. Z plastików robi się mnóstwo różnych ogrodowych
    > pierdół, od krasnali po krawężniki. Robi się na potęge polary i inne
    > syntetyczne ubranka. Kiedyś oglądałem program na ZDF to praktycznie z tego
    > surowca nawet słupki ogrodzeniowe albo przydrożne się produkuje.

    Zadzwoń i powiedz że jesteś w Pcimiu Dolnym i masz 10 kg plastików niech
    przyjadą :-)
    To że plastik nadaje się do recyclingu to ja wiem.

    > Nie prawda. Te tankowce do Chin puste nie muszą wracać, bo jak wiesz Cały
    > świat do Chin to tylko gotówke eskportuje lub surowce. A gdy w Europie to
    > wszędzie blisko i a i tez TIRy nie wracają puste.

    Problemem nie jest zawiezienie do Chin bo to jest realizowane dokładnie tak
    jak piszesz - kursami powrotnymi statków.
    Problemem jest odbiór i zbiórka w kraju. Przy zakrętkach które są najdroższe
    jeszcze jakoś to wychodzi. Bo po pierwsze to najdroższy z
    pospolitych"plastików", po drugie ma względnie wysoką gęstość, a po trzecie
    jest łatwy do ponownego przetworzenia. PET'y nie dość że nie dają się
    sprasować do tej samej gęstości to ich tworzywo jest znacznie tańsze w
    produkcji, a jednocześnie droższe w przetwarzaniu.

    > Nie prawda. Za kilo nakrętek w skupie dostanę 70gr. Skup z zarobkiem
    > zawiezie do producenta po 1,40 za kilo. Wychodzi tona 1400zł, drożej niż
    > węgiel.

    Ile tych zakrętek potrzeba by zwróciło się paliwo. O czasie nie wspominam.
    Jak pisałem w przedszkolu gdzie wszyscy przynoszą garść zakrętek przy
    okazji, a składowanie jest "darmowe" jeszcze jakoś to funkcjonuje. Raz na
    kilka miesięcy ktoś przyjeżdża i to odbiera.

    Ale przypominam to najdroższe tworzywo i już idelanie posortowane - tylko
    HDPE. W domowych śmieciach masz kilka różnych rodzajów plastiku i ktoś te
    śmieci musi jeszcze raz sortować na odpowiednie rodzaje tworzywa.

    > Bzdura do potęgi, patrz spalarnie śmieci.

    Piszesz o tych dofinansowywane przez gminy aby śmieci nie leżały na
    kosztownym wysypisku, czy może o tych w którym to klient płaci aby ktoś
    spalił jego śmieci?

    Pozdrawiam
    Ergie