    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Date: Tue, 18 Dec 2012 13:37:29 +0100
    <ka6joj$l8j$1@flis.man.torun.pl> <ka6t84$2po$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <ka71g3$3cb$1@news.task.gda.pl> <ka724p$2kv$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <ka754k$5hv$1@node2.news.atman.pl> <kacenm$ro$1@news.task.gda.pl>
    <50ccb3ce$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <kal4t0$f1k$1@node1.news.atman.pl>
    <50ce2448$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <kalipm$q26$1@node2.news.atman.pl> <kan5eb$7ng$1@news.task.gda.pl>
    <kandut$h70$1@node2.news.atman.pl> <kanf71$u4e$1@news.task.gda.pl>
    <kapmmv$43r$1@node1.news.atman.pl>

    news:kapmmv$43r$1@node1.news.atman.pl...

    > Uczelnie wyższe sobie z tych 100 chętnych na jedno miejsce mogą wybrać
    > najlepszych, a jak chcesz wybierać spośród dzieci, które jeszcze nigdy nie
    > miały żadnych ocen?

    Nikt nikogo nie wybiera. Dziala to samo sobie od lat u mnie np. Szkoly nie
    sa carskie i przyjmuja bez problemu. A, ze nie przyjmuja czasem z
    najblizszej okolicy swiadczy post kogos tutaj. I co, ze dziecko nie dostalo
    sie do szkoly przez plot? Przeciez chodzi gdzies indziej. Co Twoim zdaniem
    zmienila ta rejonizacja? U mnie chodza gdzie chca, a tam mimo rejonizacji i
    tak nie chodza tam, gdzie blizej. Mozemy co najwyzej pojsc do urzednika i
    spytac dlaczego, a skutek pozostanie ten sam. A moze gdyby nie durna
    rejonizacja u rrr"a o ile dobrze pamietam, to byc moze dziecko chodziloby do
    szkoly przez plot, bo moze te ktore sie zmusza do chodzenia do tej
    konkretnej szkoly, poszlyby chetnie calkiem gdzie indziej? Skad wiesz jak
    jest? Nie mozesz zakladac, ze napewno wszystkie pobliskie dzieci najlepiej
    jak beda chodzic do tej jednej szkoly. Skoro zakladasz lamanie zasad
    rejonizacji to pamietaj o tym, ze gdzies zwalnia sie miejsce, ktore tez
    komus moze pasowac. Wiec na tej samej zasadzie, dziala to w obie strony od
    czego zaczelismy te dyskusje. Ja widze jedno, dziecko mimo rejonizacji nie
    chodzi do szkoly najblizszej, czego mamy tu przyklad. Ja mimo rejonizacji
    prowadzam dziecko gdzie chce. Tak jest rowniez w gimnazjum. Nie ma problemu
    z przeniesieniem dziecka gdzies indziej. Dwa calkowicie rozne przyklady
    dowodza tego, ze urzednik raczej srednio do szczescia nam jest potrzebny, bo
    i tak z rekawa nie wytrzepie gdyby co, a moze sie za to tworczo wykazywac
    nie majac zadnych przy okazji kompetencji wprowadzajac balagan. Nie mozesz
    tez zakladac, ze moda dziala na kazdego jednakowo. Ja to olewam byleby
    narkotykow nie sprzedawli i dziecko bylo bezpieczne. No i edukacja, bo po to
    sie prowadza do szkoly. Wiec ja nie ulegam tym bardziej w podstawowce i
    bardzo watpie, zebym byl rodzynkiem w tej dziedzinie. Pozniej, kiedy dziecko
    np. w gimnazjum staje sie bardziej samodzielne, w skole sredniej tym
    bardziej, to mozna sobie wybierac i nie koniecznie priorytetem bedzie opieka
    po lekcjach itp. Studia to juz zupelnie rozmowa o innym swiecie. Ja nie
    studiowalem w miescie gdzie mieszkam.

    Pozdro.. TK