    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Date: Tue, 18 Dec 2012 22:27:01 +0100
    <ka6joj$l8j$1@flis.man.torun.pl> <ka6t84$2po$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <ka71g3$3cb$1@news.task.gda.pl> <ka724p$2kv$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <ka754k$5hv$1@node2.news.atman.pl> <kacenm$ro$1@news.task.gda.pl>
    <kacjlm$rve$1@node1.news.atman.pl> <kaclvu$ilm$1@news.task.gda.pl>
    <kacqr4$h9t$1@node2.news.atman.pl> <kacrq8$1sv$1@news.task.gda.pl>
    <kaeq7v$30o$1@node1.news.atman.pl> <kafc7s$l51$1@news.task.gda.pl>
    <kafd9v$mi9$1@node1.news.atman.pl> <kaffk6$s38$1@news.task.gda.pl>
    <kafi0j$46n$1@node2.news.atman.pl> <kag3k4$78a$1@news.task.gda.pl>
    <kal4mq$eoe$1@node1.news.atman.pl> <kalant$6s6$1@news.task.gda.pl>
    <kampg5$s2o$1@node2.news.atman.pl> <kan564$71g$1@news.task.gda.pl>
    <kando0$gu7$1@node2.news.atman.pl> <kanf2o$tpl$1@news.task.gda.pl>
    <kapn7l$4lt$1@node1.news.atman.pl> <kappk9$kpi$1@news.task.gda.pl>
    <kaq6ra$54l$1@node2.news.atman.pl>

    news:kaq6ra$54l$1@node2.news.atman.pl...

    > Rodzice którzy podążają za modą wożą swoje dzieci do szkół.

    Wcale nie. Nowe osiedla domow powstaja glownie na granicy miast lub poza
    nimi. Sila rzeczy reszta wczesniejszego zycia pozostaje w miescie. Tam sa
    rodzice, praca i ogolnie poukladane pare spraw, znaczy latwiej i blizej.
    Gdyby nie te osiedla to przeciez te dzieci i tak chodzilyby do szkoly w
    granicach wczesniejszego miejsca zamieszkania - czytaj szkola powinna byc
    przygotowana.

    > Niby gdzie? Coś pomieszałeś.

    No sens tej odkrywczej rejonizacji zdaje sie taki ma byc.

    > Oczywiście, że nie oszukuję policjanta. Jak mam zapłacić mandat to nie
    > ściemniam, żem biedny student tylko płacę ile mi każą. Jak dostanę kiedyś
    > fotkę to nie będę ściemniał, że nie wiem, kto wtedy prowadził tylko
    > zapłacę.

    Ale nie o to chodzi czy bedziesz sciemnial. Wazne jest to, ze nie "trzymasz"
    sie prawa.

    > Na pewno przekraczam prędkość, bo nie zawsze śledzę wszystkie znaki tylko
    > dostosowuję prędkość do poprzedzającego mnie samochodu - wolę uważać na
    > przechodniów i rowerzystów niż ciągle śledzić wszystkie zmiany ograniczeń.

    Relatywizm znaczy? :-)

    > Bzdura! Łamanie przepisów, a oszukiwanie to dwie różne (czasem zazębiające
    > się) kwestie.

    Nie rozmawiamy o jakims czasem tylko o rejonizacji.

    > Ciągle nie podałeś lepszego pomysłu na podzielenie X dzieci do Y
    > podstawówek, a nawet sam przyznałeś, że gdzieś tam na końcu powinno
    > decydować kryterium bliskości.

    No tak, w jakichs skrajnych przypadkach szkola pewnie powinna kierowac sie
    przy nawale jakims kryterium. Rownie dobrze moze to byc kolejnosc wnioskow.
    Mi generalnie chodzi o to, ze podobnych przypadkow jest podejrzewam
    marginalnie malo, bo szkoly i tak co oczywiste powinny byc wieksze od ilosci
    dzieci w nizu demograficznym. Widzisz, gospodarka, szpitale i inne
    instytucje dzialaja glownie bez interwencji panstwa i to calkiem sprawnie.
    Obawiam sie, ze nawet sprawniej. Wiec jezeli pominiemy skrajne byc moze
    przypadki trudnosci lokalowe to nauczyciel nie musi pracowac zgodnie z
    rejonizacja, bo czym ma byc ta trudnosc przyjecia w jednej szkole wiecej
    dzieci, a w drugiej mniej? To jest po prostu jakis sztuczny problem, cos
    czego dzisiejsi trzydziestolatkowie po prostu nie potrzebuja. Spojz na
    ulice. Cwiartka kierowcow to baby i to baby ktore naprawde potrafia jezdzic.
    Dzisiejsi czterdziestolatkowie sa mobilni i kreatywni. Sami lepiej dadza
    sobie rade i nie potrzebuja dziwacznych rejonizacji. Sztuka polega na tym
    zeby pozwolic im sie rozwijac, a nie ograniczac. Gdzie na osiedlu w domu
    siedzi baba caly dzien gotujaca obiady i prowadzaca dzieci do szkoly za
    plotem na osma i odbierajaca o pierwszej? O tej porze ludzi przewaznie nie
    ma w domu, wiec po co im szkola pod domem?

    > Ok, widzę, że skończyły się argumenty, więc z mojej strony kończę ten
    > temat.

    No argumenty kiedys sie koncza co oczywiste. Skoro Ciebie nie przekonuja i w
    ograniczeniach widzisz samo dobrodziejstwo to przeciez Cie nie przekonam. Co
    mam Ci napisac, ze bilet do Warszawy kosztuje trzydziesci zlyli? Napisalem
    Ci co mysle, co widze i jak jest, a Ty tylko rejonizacja i oszustwo. Jakich
    mam uzyc jeszcze argumentow? Co ja Maciarewicz?

    > Dla mnie oszustwo jest oszustwem Ty je sobie nazywaj jak chcesz.

    Nie slyszales o wyrokach sadowych nakazujacych szczekanie psom do 22pm?
    Nawet czarnego nie mozna nazwac czarnym, a dwoch gejow to za chwile bedzie
    rodzina. Myslisz, ze drwie piszac o psie? Nie dostrzegasz po prostu, ze nie
    potrzebujemy pewnych rozwiazan prawnych i to nie nasza wina tylko, tych
    rozwiazan, ze na dzis sa glupie. Nie chcesz wyjsc poza ramy urzednikow i
    przepisy, patrzac na nich jak na nieomylna wyrocznie. A prawda jest taka, ze
    jak cos nie dziala, cos nie przystaje, do rzeczywistosci cos czego nie
    potrzebujemy powinno byc poprawione, co na szczescie i tak sie dzieje.
    Zostaja tylko takie relikty jak rejonizacja, czy do niedawna wpisywane
    numery silnika w dowodzie rejestracyjnym. Przypomne, ze te dziesiec lat temu
    przebijanie ich bylo przestepstwem, a popatrz jak sobie bez prokuratora
    radzimy. Wiec pewne oczywiste zachowania powinny stanowic informacje dla
    odpowiedzialnych za to, a nie klasyfikacje oszustwa.

    Pozdro.. TK