  • Data: 2009-11-01 01:19:18
    Temat: Re: Solar First day
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:220024fa-6702-4e75-bc00-

    >no ale sam mowiles, ze pompa przestaje chodzic jak nie da sie juz
    >mocniej podgrzac niz 17C bo tyle masz na panelu
    >skad wiesz, ze tylko 300L bys nagrzał w dzien?

    To fakt niby nie wiem. Ale jak patrze, ze pompa chodzila 8 godzin i jak
    policze ile godzin trwa dzien w pazdzierniku, to nie spodziewam sie za
    wiele.

    >a moze nagrzeje 1000L na 16C? to jako uzupelnienie a nie glowne źródło
    >trzeba łączyć obiegi z różnych źródeł i bedzie ok

    To kiedy wstaje slonce i kiedy zachodzi?

    >poza tym masz 1 panel 4m2

    Owszem, kolejny bylby drozszy o drugie tyle.

    >a ile kosztują "ścianówki" przed zatynkowaniem? tyle co rurki i montaz
    >http://www.youtube.com/watch?v=mNcoxHZGxfI

    Czyli ile? Rura to jakies 3zl za metr, moze nie duzo, ale darmo to nie jest.
    Ciekawe jak to sie odpowietrza.

    >a nie musisz rezygnowac z ogrzewania niskotemperaturowego w
    >pomieszczeniu z drewniana podloga

    Nie zrezygnowalem i dzis, mimo braku ogrzewania sciennego.

    >przede wszystkim jednak zwiekszasz powierzchnie i mozna jeszcze
    >bardziej zejsc z temperatura

    Za jakies 100 tys. zl. mozna sporo gazu kupic.

    >mowisz o robotach ziemnych? betonie? uszczelnianiu? rurkach? pompce
    >czy glikolu?
    >jesli na etapie projektowanie sie nad tym zastanowic to moze nie wyjsc
    >takie drogie :-)

    No jasne, zalezy co dla kogo jest drogie. Dziua w ziemi wybetonowana i
    ocieplona, solary z duzym kolektorem, kilometry rury w scianach, milion
    pomp, sterowniki, wiatraki... Co tam, kazdy tak ma. :-)

    >w polaczeniu z rekuperatorem i ociepleniem zaczynasz byc
    >samowystarczalny :-)

    Stowa bedzie malo, czyli jeszcze wiecej gazu.

    Pozdro.. TK