    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar First day
    Date: Thu, 5 Nov 2009 12:12:49 +0100
    <hcbk47$4je$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcbjch$acq$1@news.interia.pl>
    <hcbm1g$9g2$1@inews.gazeta.pl> <hcmq93$prr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hcn46h$ltk$1@news.interia.pl> <hcn7l8$o1q$1@news2.ipartners.pl>
    <hco1gv$vtr$1@news.interia.pl> <hcos40$4va$1@news.interia.pl>
    <hcp33t$iq4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcpnvm$pqg$1@news.interia.pl>
    <hcpqk7$21rn$1@news2.ipartners.pl> <hcppjl$6v3$1@news.interia.pl>
    <hcpsle$22op$1@news2.ipartners.pl> <hcqjlj$auo$1@news.interia.pl>
    <hcrk1j$l6m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hcrkeb$kdh$1@news.interia.pl>
    <hcrp0a$our$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hcsf0a$hsp$1@news.interia.pl>
    <hcu4tu$v8$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    news:hcu4tu$v8$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wiem bo znam ta firmę. 100% produkcji polskiej.

    Byc moze. Dzis nie wiadomo co jest skad. Jak pojdziesz najprostrza droga i
    zakupisz sobie gotowy zestaw bo sie nie znasz, bo nie Twoja branza, bo
    chcesz wylacznie korzystac, bo przewazajaca wiekszosc rzeczy w zyciu tak sie
    kupuje to nie masz pewnosci pochodzenia towaru. Z duzym jedna
    prawdopodobienstwem mozemy przyjac ze bedie to Azja.

    > Bo w samochodzie nie ma prózni. Stopniowo nagrzewa się jego wnętrze
    > wspomagając znacznie podgrzanie szyby od spodu.

    Ale wylacznie na powierzchni gdzie swieci slonce, w cieniu juz nie. Zreszta
    nie tyko w zamknietym samochodzie. Reszta jest zamarznieta jak wczesniej.
    Nie wiem czy takie zjawisko przniesie sie na prozniowe rury i czy w ogole ma
    to az tak duzy wplyw na sprawnosc. Zobaczymy.

    > W cenie jednego kolektora prózniowego kupić można 2-3 płaskie. Jeden
    > słaby kolektor prózniowy wyprodukuje średnio 500kWh/m2 rocznie.
    > Rekordzista potrafi ponad 700kWh

    Nie jestem czlowiekiem z branzy, ale patrzac na ceny producentow tych
    zestawow to roznica na dzis o ile jest, to jest niewielka. Na pewno nie iles
    tam razy wiecej. Byc moze gdyby zajac sie tym bardziej specjalistycznie to
    moze i sa takie kolektory i przy tak duzej roznicy ceny faktycznie nie ma
    sensu.

    > Źle mnie zrozumiałeś.
    > Pisałem nie na płaskich dachach ale na płasko do powierzchni skosu.

    Dobrze zrozumialem. Jak ktos kladzie sobie kolektor poza granicami
    optymalnego kata to juz jego problem. Sa przeciez pewne wymagania jakie taki
    uklad ma spelnic. Wszystko co poza tym jest zwyczajnym bledem.

    > A co jeśli zsunei się w ten klin śniegu w zimie? Stopi się i zamarznie i
    > znowu stopi i znowu zamarznie? Nie zdemoluje dachówki, Nie spowoduje
    > rozszczelnienia kolektora?

    Jak kolektor zamontuje sie tuz pod kalenica to sniegu tam nie zobaczysz caly
    rok i nic z gory sie nie zsunie. W kazdym razie ja u siebie nie widuje.

    Pozdro.. TK