    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar First day
    Date: Thu, 5 Nov 2009 12:27:23 +0100
    <hcbk47$4je$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcbjch$acq$1@news.interia.pl>
    <hcbm1g$9g2$1@inews.gazeta.pl> <hcmq93$prr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hcn46h$ltk$1@news.interia.pl> <hcn7l8$o1q$1@news2.ipartners.pl>
    <hco1gv$vtr$1@news.interia.pl> <hcos40$4va$1@news.interia.pl>
    <hcp33t$iq4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcpnvm$pqg$1@news.interia.pl>
    <hcpqk7$21rn$1@news2.ipartners.pl> <hcppjl$6v3$1@news.interia.pl>
    <hcpsle$22op$1@news2.ipartners.pl> <hcqjlj$auo$1@news.interia.pl>
    <hcrk1j$l6m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hcrkeb$kdh$1@news.interia.pl>
    <hcrpct$9p1$1@news.onet.pl> <hcse2u$gn6$1@news.interia.pl>
    <hcshpv$60n$1@news2.ipartners.pl> <hct7k0$id3$1@news.interia.pl>
    <hcu6ht$ast$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    news:hcu6ht$ast$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nie skansen tylko miejsce wypoczynku bez słuchania klepania w piłkę.

    Ja tam ze swoimi klepie. :-)

    > Zresztą dzieci są juz duże i za parę lat się pewnie wyniosą na swoje.

    Wszystko zalezy jak widac, ale dalej to klamot. :-)

    > 20m to nadal nie jest problem.

    Plus powrot to 40m. Na dach poszlo mi znacznie mniej, ciagle do gory i
    wylacznie w kauczuku przez jeden wieczor.

    > Zwykła izolacja kauczukowa. To nie jest izolacja przeciwwilgociowa. Tylko
    > o ciepło chodzi. Przed wodą gruntową chroni
    > zwykła szara rura PCV110 która i tak musi być żeby osłonić delikatny
    > kauczuk przed naporem ziemi

    No o tym wlasnie pisze. Rur na dach nie pakujesz w rury kanalizacyjne bo nic
    tego kauczuku nie zniszczy i nie zmoczy.

    > Dodatkowy element który kosztuje, może zawieść i nie daje pełnej kontroli.
    > Odpowietrzać na początku czasem przez kilka dni pasuje a potem przy każdej
    > wymianie glikolu
    > więc znowu przez kilka dni. Wszystko zalezy jakie kolektory i jak zrobiona
    > instalacja.

    Ja po zalaniu glikolu praktycznie moglem zamknac odpowietrznik. Wszystki
    rury ida do gory, kolekto tez z minimalnym spadkiem i nie ma problemu z
    odpowietrzaniem. Raz na piec lat moge nawet kogos od dachu zawolac do
    odkrecenia i zakrecenia odpowietrznika. Mozna tez wymieniac glikol bez
    odpowietrzania instalacji jakas tam stacja do wymian pompujaco-ciagnaca.

    > To jest dopiero ochydne oszpecenie domu.

    Na czarnym dachu nawet go nie widac. A lepsze to jak oszpecenie ogrodu. :-DD
    W gore rzadko patrze.

    > Jak wyjedziesz na urlop to nie masz rozbioru wody. Zagotuje wodę.
    >Nawet gdy jest układ wyłączający pompę przy przekroczeniu 95C w zbiorniku
    >a słońce nadal jarzy to kolektory przechodzą do temperatur stagnacji nawet
    >230stopni. Nie jest to dobre dla kolektora.

    Pewnie plaskiego bardziej jak prozniowego.

    > Oprócz tego glikol w takich temperaturach żeluje i zapcha ci z czasem
    > cienkie rurki kolektora.

    Boryszew twierdzi ze nie zeluje a wytracaja sie inchibitory korozji, ktore
    po ostygnieciu rozpuszczaja sie z powrotem.

    > Będąc dłuzej poza domem nie wiesz czy nie będzie jakiejś awarii na wskutek
    > długiego zaniku prądu, czy czego tam jeszcze.

    Nie wiem, ale sterownik w miare mozliwosci instalacji dba o schladzanie wody
    w zasobniku przez wlaczenie obiegu noca.

    Pozdro.. TK