  • Data: 2012-01-30 08:02:13
    Temat: Re: Solarny styczen
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:1bb6fd2c-9495-460a-86bb-98d8d48e040f@i18g2000yq
    f.googlegroups.com...

    > Caly baniak caly wychlodzony? Znaczy ze uzywasz CWU az z kranu zacznie
    > leciec 9stC ? :) No bez jaj ;)

    Adam czy ty widziales kiedykolwiek baniak z dwoma wezownicami???

    U mnie górna wezownica to grzenie z kotla gazowego a dolna to solarna.
    Górna to okolo 120litrów a dolna pozostala czesc z 300tu
    Sa dni bez slonca i wtedy cala ta pozostala czesc dolna jest zimna jak plecy
    nieboszczyka.

    Wyobraz sobie teraz dzien sloneczny. Solar ma do nagrzania 180litrów
    lodowatej wody. U mnie zdziwilem sie ostatnio bardzo gdyz okazalo sie ze z
    wodociagów mi leci woda 4,5-5stC. W zbiorniku cos sie tam wstepnie zagrzeje
    wiec niech bedzie te 8-9stC temperatury poczatkowej. O 16:30 kociol sprawdza
    i ewentualnie dogrzewa wode ale tylko w górnej czesci zbiornika.
    Od chwili kiedy tylko solar przestaje pracowac, zbiornik od dolu wypelnia
    zimna, lodowata woda. Jeden przysznic i juz jej masz tam 10-15litrów. Na
    rano okaze sie ze nawet cala ta czesc zbiornika w której jest dolna
    wezownica jest na powrót zimna.

    Marek